Hej!

Jeg skal på hver side af garageporten, i væggen sætte indluftsventiler ind. Jeg har kigget på naboens garage, og de har på ydersiden et sådan firkantet galvaniseret gitter. Jeg var nede i byggemarkedet og kiggede på dette, og jeg kan ikke helt få styr på, hvordan jeg samler hele ventilationssystemet, dvs. et ydre gitter, et rør i midten og så en ventil på indersiden.

Det galvade var jo helt firkantet og havde ingen studs eller noget som man kan tilslutte røret i? Og hvad skal jeg bruge for en ventil på indersiden? Arga snickaren forkastede de der tallerkenventiler da de ikke gav en ordentlig luftstrøm fra den ene side af bygningen til den anden, han anbefalede fresh-ventiler i stedet. Men de bygger jo også på et system med indre ventil, ydre ventil og et rør imellem. Vi vil have galvade ventiler på ydersiden.

Tips, hjælp?

/Steve

matsa79
Se det sidste uges afsnit af arga snickaren, hvor han viste, hvordan man monterer en friskluftsventil.

Hej!

Montere en ventil af modellen fresh har jeg gjort flere gange, så det er ingen bekymring. Har også monteret et antal ventiler af tallerkenmodel, så det er heller ikke noget problem.

Derimod synes jeg, det ser meget grimt ud at have freshventiler næsten ved gulvet i en garage. Som vi har planlagt ventilationen (ved at kigge på flere naboers nybyggede (af snedkere) garager), så har man to galvaniserede ventiler langt nede på forsiden, og så to galvaniserede ventiler højt oppe på bagsiden. Derefter er fresh ret dyre og lidt luksus at have i en garage...

Det kan jo forklare sagen, at det kun var Byggmax, jeg kiggede på, der havde de kun de der firkantede galvaniserede ventiler, men jeg fandt ikke noget, der passede til gennemføring og ventil på indersiden. Muligvis er de gode til uisolerede garager.

Det, jeg synes passer bedst på indersiden, er et hvidt plastgitter, men de ser ud til kun at blive brugt til udendørsbrug. Men det vil vi nok se bort fra. :)

Så skal jeg tage til en lidt mere velassorteret byggehandler... tak for hjælpen.

/S

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.