Medlem
· västernorrland
· 24 indlæg
Tænkte på at skifte bræddebeklædning på min 2-plans villa og også benytte lejligheden til at efterisolere med 50 mm.
Spørgsmålet er bare, om jeg skal fjerne asfaboarden, der sidder under den nuværende bræddebeklædning, eller om jeg kan sætte reglar på asfaboarden og isolere mod den og derefter have en vindpap udenpå?
Taknemmelig for svar/Mange
Spørgsmålet er bare, om jeg skal fjerne asfaboarden, der sidder under den nuværende bræddebeklædning, eller om jeg kan sætte reglar på asfaboarden og isolere mod den og derefter have en vindpap udenpå?
Taknemmelig for svar/Mange
I fugtmæssig henseende kan asfaboarden blive siddende, da den er diffusionsåben. Som vindstopper tilfører den lidt nytte, men I skal også sætte noget vindbeskyttelse uden på tilføjelsesisoleringen.
Det eneste jeg kan komme i tanke om, ville være, hvis den muligvis kunne medføre lidt underlig lugt eller sådan ... :O
Har I diffusionstæt plast mod indersiden af væggene?
Det eneste jeg kan komme i tanke om, ville være, hvis den muligvis kunne medføre lidt underlig lugt eller sådan ... :O
Har I diffusionstæt plast mod indersiden af væggene?
Medlem
· västernorrland
· 24 indlæg
ja jeg antager, at der er plastik på indersiden. men i vindhensyn så må den jo gøre samme nytte, som den har gjort tidligere ikke? det er jo bare sådan at der sidder noget udenpå den? har nok tænkt at sætte vinddug udenpå det hele, hvis det er okay at bygge over asfaboarden?
på hvilken måde kunne det blive "lugt"?
på hvilken måde kunne det blive "lugt"?
Jeg ved ikke. Det var det eneste, jeg kunne komme på ... 
Nogen anden ved måske om en anden ulempe, eller om min lille bekymring er ubegrundet.
Da jeg arbejdede med asfaboard, syntes jeg, at den havde en noget kemisk, olieret og tjæret lugt. Men plader, der har siddet oppe i nogle år, er måske blevet helt lugtfri?
Nogen anden ved måske om en anden ulempe, eller om min lille bekymring er ubegrundet.
Da jeg arbejdede med asfaboard, syntes jeg, at den havde en noget kemisk, olieret og tjæret lugt. Men plader, der har siddet oppe i nogle år, er måske blevet helt lugtfri?
Klik her for at svare