Hej.

Vi har fået en tidsestimering fra håndværkere for at ordne en indvendig væg af betonhuleblokke. Den samlede vægoverflade er ca. 30 kvm, inkluderet er et mindre kældervindue samt en normal størrelse dør.

Det der skal gøres er:

Banke ned resterende pudslag, ca. 11 kvm.
Løsne stikkontakter og afbrydere
Påføre primer
Fastgøre pudsnet
Grundpudsning (Rødgrund) (Håndpuds)
Opsætte pudsbaner og hjørneprofiler/beskyttelse
Overfladepudsning (C Cementpuds) (Håndpuds)
Glatte pudsoverfladen
Genfastgøre kontakter og afbrydere.

Hvad er en rimelig estimeret arbejdstid for dette?

Vi har fået ca. 60 timer. Jeg er ingen murer, men når jeg ser videoer og lignende, får jeg helt klart den følelse: "Det der må gå hurtigt".

Håndværkeren er relativt erfaren med puds.

Tak på forhånd!

Johan Ö

Uden at kunne pudse havde jeg regnet sådan her.
- Forberedelse1: Købe puds og slæbe det hele derhen? 2t
- Forberedelse2: Slæbe derhen tombola/værktøj, beskytte med træplader, trække el/vand frem, storsæk/plastsæk/container? etc. 3t
- Forberedelse3: tage ned stikkontakter, banke puds ned og rydde op. 8t
- Arbejde: Blande primer og smøre på. 3t
- Pudsnet: Ingen idé men 12x2,5m=30m² er ret meget 8t?
- Pudsbaner og hjørnebeskyttelse 3t
- Pudsning: 16t
- Genskabe + grovrengøring 4t
=> 58t

Hvis du tror det går hurtigere, så tag det på timebasis i stedet og vær der for at "hjælpe til" for at forkorte så meget som muligt.

Forberede 1 & 2 er færdigt fra før.
Forberede 3 er vel tvivlsomt. En anden håndværker fra samme firma bankede ca. 35 kvm puds ned og også et halm/puds-loft på godt 9 timer. Så 11 kvm, som er tilbage i dette tilfælde, burde gå hurtigere?

Hvis jeg tolker deres svar rigtigt, så vil de bruge betydeligt mere end 16 timer på selve pudsningen.

Vi kører allerede på løbende regning.

Et opfølgende spørgsmål er, om det bliver bedre resultat og/eller hurtigere udført ved at bruge pudsbaner af metal i stedet for almindelige pudslægter af træ?

/J

Det skal blive meget spændende at få tidsrapporten for denne uge.

Med forbehold for at håndværkeren har måttet gå til et andet projekt/kunde ved nogle lejligheder uklart hvor længe, så er man nået så langt fra mandag kl 10 til i dag fredag kl 12 (de debiterer 10,5 timer per dag):

Løftet 4 styk ker adskilte "hylder" (hyldeplan og metalbeslag) ud gennem et vindue i brysthøjde.
Bundet ned ~11 kvm relativt løst siddende puds med håndkraft ved hjælp af hammer
Ryddet op efter nedfalden puds
Løst et stikkontakt, en afbryder samt ca. 6 meter elkabel
Med pensel malet pudsprimer på 20 kvm betonhulsten og fastgjort ca. 20 kvm pudsnet.

Havde håndværkeren arbejdet på dette 100% ville tiden altså have udgjort 44 timer...

Senest redigeret:
Efter at have fået et helt hus pudset, passer det ret godt med knap 2 timer per kvm. Typisk 1.5 - 2 timer per kvm.

Mainstream sagde:
Efter at have fået et helt hus pudset så stemmer det ret godt med knap 2 timer per kvm. Typisk 1.5 - 2 timer per kvm.
Hvad inkluderes i den tidsforbrug?

JohanOeberg sagde:
Hvad inkluderes i den tidsanvendelse?
I mit tilfælde var det lukning af fræste spor til el, grundpuds, hjørneprofiler, glasfiber-net og så overfladepuds. Højt til loftet i en stor del af huset, hvilket selvfølgelig gør det lidt sværere. Til gengæld meget store åbne områder. Primer var ikke nødvendig da min murstensoverflade er meget god at pudse på. Godt 200 kvm gulvareal fik pudsede vægge. Billeder findes i min projekttråd.

Fyldte man sporet med noget specielt? I mit tilfælde blev det slammet igen med samme grundpuds som resten af væggen.

JohanOeberg sagde:
Fylte man igen sporet med noget specielt? I mit tilfælde blev det slammet igen med samme grundpuds som resten af væggen.
Nej, det var nok det samme. Men jeg mener, at der var lidt tørretid på det, inden resten af væggen blev pudset.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.