Pudsede i går om soklerne på indersiden af garagen, da jeg har slebet dem ned for at komme af med tjærerester inden maling.

Havde tænkt mig at male gulv og sokkel med epoxyfarve i weekenden, men indser nu, at pudset måske har brug for længere tid til at hærde.
Hvor lang tid skulle et tyndt lag puds af Pudsbrug C have brug for at hærde? Udstykkende nogle enkelte millimeter, har mere spartlet med det.

Det er svært at sige, det afhænger af hvem du spørger og hvilken farve der bruges.

Jeg overvejer, hvad der sker, hvis pudset ikke er hærdet helt.

Tanken er Nils Malmgrens Epoxi, som jeg skal hente hos DHL i eftermiddag.

Det der sker er, at det skaller af og løsner sig. Er det indendørs, plejer det at være mere tilgiveligt.

Nu er det i en opvarmet garage (~13 grader i dag) og på soklen, så belastningen bør være meget lav i modsætning til gulvfladerne.

Overvejelsen bliver også, gør det nogen forskel at vente til i morgen med at male, eller skal jeg rent ud sagt udskyde det til næste weekend, eller behøver jeg vente 2 måneder?

Jeg plejer at ville vente et par måneder, men så tager det år i stedet..
Vent til i morgen, det er de første tre dage, at hærdningen primært sker.

Pudsede ~kl22 i går, så det bliver ikke engang en dag hvis jeg maler i aften.
Så venter jeg til lørdag eller sandsynligvis søndag med at begynde at male.

Havde jeg kunnet, så havde jeg gerne ventet 2 måneder, men jeg vil gerne male det samtidig med gulvet, og at ikke bruge garagen i 2 måneder er ikke en mulighed lige nu =)

Tak for svarene til en rådvild! =)

Det bliver sikkert rigtig godt!

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.