Vi har rettet op gulvstrøer og nu lagt gulvvarme. Eftersom højden er den samme over hele stueetagen er det jo muligt at helt undgå tærskler mellem rummene (med lidt fix og trix). Har tænkt at lægge massivt trægulv ovenpå dette.
Men, havde I gjort dette? Eller er det bedre at have tærskel mellem rummene?
Kør uden tærskler, jeg havde noget lignende, og min sambo mente, at vi burde have tærskler, i et eller andet tilfælde hvor vi ikke engang skulle have nogen dør. Hvorfor? Det plejer at være sådan, Den eneste grund er jo at adskille rum men selvom det er forskellige rum ser jeg ingen grund andet end at have forskellige gulve i rummene
Det kan blive problemer afhængigt af, hvilken gulvtype der lægges med store sammenhængende flader, hvis ikke tærsklen erstattes af en anden afstand, så gulvet kan bevæge sig, gælder specielt gulv med klikfuger.
Så læs op på, hvad der gælder for det gulv, man skal lægge.
Jeg har lavet egne tærskler, men med glat overkant i matchende træsort.
Det kan blive problem afhængig af hvilken gulvtype der lægges med store sammenhængende flader, hvis ikke tærsklen erstattes af anden afstand, så gulvene kan bevæge sig, gælder især gulve med klikfuger.
Så læs op på hvad der gælder for det gulv man skal lægge.
Jeg har lavet egne tærskler men med glat overkant i matchende træsort.
Har du lyst til at vise med et billede, hvordan du gjorde?
Vi kommer sandsynligvis til at bruge 25mm massivt fyr fra Moelven, så må jeg kigge der, tak for info.
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.