En time for at reparere et altangulv. Tydeligvis et amatørbyggeri. Terassebrædderne lagt uden hensyn til åretegningen med glad fyr her og der, hvilket har medført, at de buler. Dette i kombination med billig terrasse-skrue, som ikke har formået at holde brædderne mod bæringen med den konsekvens, at skruerne er knækket. Suk. Forhåbentlig skal "rigtig terrasse-skrue gøre tricket indtil videre.
Det der med glad/sur gubbe har jeg helt skidt i under de seneste års terrassebyggeri, det betyder ikke noget med typisk svensson-trall. Den flotteste side opad bare, så bliver det godt.
At du har en masse skruer, der er gået i stykker, skyldes, at der er valgt noget andet end rustfri skruer i A2/A4-kvalitet. Ser, at de også er skruet lidt for langt i, hvilket skaber en fugtlomme, der fremskynder korrosion i korrosionsfølsomme skruer.
Monterer man terrassen selv, så bliver det som regel, at man sætter de rustfri skruer pænt og nydeligt lige i niveau med overfladen, så næste år, når træet er skrumpet og har sat sig, skal man gå hele turen igennem igen og skrue hovederne ned, som er begyndt at stikke op i det skrumpende træ. Ikke noget stort arbejde, men værd at bemærke.
Kære blåtummr
Det var ikke mig, som fuskbyggede terrassen.
Er der nogen, der har påstået, at du har bygget terrassen. Snarere har nogle, med god grund, hævdet, at det IKKE er forkert at lægge forskellige sider op. Det er kun en sejlivet myte, blandt amatører, med "glad mand". Man lægger, som sagt, den fineste side op.
Er der nogen, der har påstået, at du har bygget terrassen. Snarere har nogle, med god grund, hævdet, at det IKKE er forkert at lægge forskellige sider op. Det er bare en sejlivet myte blandt amatører med "glad mand". Man lægger, som sagt, den flotteste side op.
Den, der byggede, valgte den forkerte skrue. Ikke mig. Derimod erstattede jeg med bedre skruer.
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.