Hej!

Ved nogen om der findes trall 145x34 i G4-1 at få? Har ledt, men kun fundet 120x28.
Har kigget lidt på kernfuru trall, har nogen erfaringer at dele? Holder det godt over tid?
Føles som det er sikrest at vælge trykimprægneret af god kvalitet for at være på den sikre side.

Man skal nok gå til producenten direkte. Men forskellen mellem G4-1 og G4-2 er ret marginal. Der er lidt flere knaster, men stadig af en harmløs type. Trall af kernefyr er smukkere. Jeg har brugt det i beskyttet position. Det holder godt over tid, men det kræver næsten en videnskabelig undersøgelse, når man skal udtale sig offentligt om forskellene. Som ofrebræt i en facadepanel er kernefyr et oplagt valg frem for f.eks. trykimprægneret. Jeg synes, at 34x145 næsten altid er at foretrække fremfor 28x120.

• Synes
JF.
  • Laddar…
Kan også lide udseendet af kernfyr. Har både vand og skov tæt på mig, så ved ikke hvor godt det fungerer med hensyn til forskellige angreb?

Trykimprægneringen hjælper kun mod råd. Generelt set er det ret dårligt træ, i modsætning til kernefuru. Måden, man monterer terrassebrædderne på, har stor betydning, så de kan tørre ordentligt. Jeg har også skov og hav i nærheden. Det mener jeg mest påvirker valget af skruekvalitet. Kan du få fat i kernefuru, så sats på det og gør det omhyggeligt.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.