Hej!
Vi vil anlægge en terrasse med marktegl, men dette er et helt nyt område for mig, og jeg har brug for lidt kød på benene. Der er mange farver på tegl og puds rundt om haven, og derfor ville det være fint med et marktegl med skiftende farver (rød) for at binde sammen og tage op. Så lander man naturligvis på de lidt mere eksklusive teglproducenters hjemmesider og finder den "perfekte" tegl til formålet. Men ikke for pengepungen. Alternativerne hos "billigvarehusene" har jeg kigget på, men de er desværre ikke noget, jeg faldt for.

Så, så begyndte jeg at tænke genbrugt tegl... Men hvordan fungerer det egentlig med tegl på jord? Formoder at markteglet er hårdere brændt? Og hvordan ville det i så fald fungere med en hårdt brændt muringstegl? Ildfast tegl? Vi fandt nogle gamle sten (fra ca. 1905) fra huset i kælderen, som vi lagde som gangsti i køkkenhaven, og de har klaret den vinter, der var, men jeg formoder, at der er lidt større belastning på en terrasse (ca. 15-20 kvm). Eller er der nogen, der ved, hvor jeg kan finde genbrugt marktegl i Skåne? Eller prisværdigt marktegl?

Taknemmelig for alle svar!

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.