Hej,
Jeg er i fuld gang med planlægningen af dette projekt, som skal begynde næste år.
Som I kan se, er tanken blandt andet at skabe et udendørs rum/ orangeri. I forbindelse med dette opstod også idéen om at bygge en lav murstensvæg nederst – dels af æstetiske grunde, men også for at kunne lagre solenergi i de koldere måneder.
Terrassen vil blive hævet cirka 60 cm, hvilket gør, at jeg planlægger at lægge reglar tættere og lægge klinker som gulv i udendørsrummet. Tanken er også at isolere terrassegulvet nedefra. Rummet vil blive opvarmet om vinteren med en fan konvektor tilkoblet vores jordvarmesystem.
Tror I, dette er gennemførligt, eller er risikoen for stor for, at konstruktionen bevæger sig, og klinkergulvet dermed revner?
Jeg er i fuld gang med planlægningen af dette projekt, som skal begynde næste år.
Som I kan se, er tanken blandt andet at skabe et udendørs rum/ orangeri. I forbindelse med dette opstod også idéen om at bygge en lav murstensvæg nederst – dels af æstetiske grunde, men også for at kunne lagre solenergi i de koldere måneder.
Terrassen vil blive hævet cirka 60 cm, hvilket gør, at jeg planlægger at lægge reglar tættere og lægge klinker som gulv i udendørsrummet. Tanken er også at isolere terrassegulvet nedefra. Rummet vil blive opvarmet om vinteren med en fan konvektor tilkoblet vores jordvarmesystem.
Tror I, dette er gennemførligt, eller er risikoen for stor for, at konstruktionen bevæger sig, og klinkergulvet dermed revner?
Tanken er vel egentlig, at det ville være mere besværligt, og at jeg gerne ville slippe for at støbe betonfundament. Men måske er det nok at padda og placere mod jorden?T TypRätt sagde:
Et alternativ er at lægge granitkeramikfliser på 20mm direkte på regelstammen (med passende gummi/plastmuffer).
Har det sådan på vores terrasse, hvor spabadet står. Man kunne tro, det ville blive mere "klonkagtigt", end det faktisk er, det er vel flisernes egen vægt og tykkelse, der modvirker dette. Mellemrummet/fugen (eller måske mangel på fuger) mellem fliserne er dog svært at undgå.
Har det sådan på vores terrasse, hvor spabadet står. Man kunne tro, det ville blive mere "klonkagtigt", end det faktisk er, det er vel flisernes egen vægt og tykkelse, der modvirker dette. Mellemrummet/fugen (eller måske mangel på fuger) mellem fliserne er dog svært at undgå.
Tænker mest at med et så fint design ville det jo være ærgerligt, hvis svigtet gør, at fugerne mellem murstenene revner, eller at der bliver noget problem med reglarne senere, og man vil skifte brædderne. Alt glasset kommer jo også til at veje en hel del, så hvorfor ikke gøre det ordentligt fra starten. Alt bygger på en solid grund, som de plejer at sige. =)
Hej,D dwd sagde:Et alternativ er at lægge granitkeramikplader på 20mm, som du placerer direkte på reglen (med passende gummi/plastdistancer).
Har det på vores terrasse, hvor spabadet står. Kunne tro, at det ville blive mere "klonkende", end det faktisk er, men det er nok pladernes egen vægt og tykkelse, der modvirker det. Mellemrummet/fugen (eller måske mangel på fuge) mellem pladerne er dog svært at undgå.
Præcis den løsning vil jeg lave omkring udekøkkenet. Dog i udestuen vil gulvet være isoleret, og jeg tænker derfor, at det bør være fuget for også at kunne "pladre" lidt med vand og andet i udestuen.
Hej,T TypRätt sagde:Tænker mest at med et så fint design ville det jo være ærgerligt, hvis svigten gør, at fugerne mellem murstenene springer, eller at der opstår et problem med lægterne senere, og man vil skifte brædderne, alt glas kommer jo også til at veje en del, så hvorfor ikke gøre det ordentligt fra starten. Alt bygger på et solidt fundament, som de plejer at sige. =)
Der er nok meget sandhed i det, du skriver. Jeg tager dette med i planlægningen. Tak!
Klik her for at svare

