Tager du tøflerne på, når du skal ud at vandre, fordi nogen har sagt, at det er okay?

0lle sagde:
Silikone indeholder eddike, som får pladen til at ruste, latexfuge skal man have indendørs. Bedre at finde det rigtige produkt end at sammenligne mærker.

Butyl eller akryl skal du have.
Forskellen mellem latex og akryl er hvad så?

Som sagt ovenfor, MS-Polymer er det bedste. Tec7 er en sådan, som er anerkendt meget god!

Jøsses.
Svar venligst på mit spørgsmål i stedet for at komme med irrelevante sammenligninger.

vectrex sagde:
Forskellen på latex og akryl er hvad så?

Som sagt ovenfor, MS-Polymer er det bedste. Tec7 er en sådan som er anerkendt meget godt!
Du har ret alkyd/oljebaseret skal det stå.

Ved ikke lige noget om Tec7, hvis det ikke skader pladen er det sikkert godt.

mexitegel sagde:
Passa også på at forbedre tætheden mellem glasset og alulisten i bunden. Jeg har lignende vinduer, og med tiden revner den tætning, der er der, og vand på ruden kommer ned i alulisten og løber ud mod siderne, hvor alu-listen slutter. Dette får karmene til at rådne til sidst (been there...)
Hvordan gør jeg dette? Er det nok at påføre en slags masse ovenpå, eller skal jeg skille noget ad? Jeg antager, at du mener mellem glasset og alu listen?

Der står, at Tec7 er silicium eller hvad? Det var vel dette, man skulle undgå ved vinduesblik?

snowjim sagde:
Hvordan gør jeg dette? Er det nok at sætte en masse ovenpå eller skal jeg dele noget? Jeg antager, at du mener mellem glasset og alu-listen?
Ja, glasset står jo i et spor i alulisten i underkanten. I mit tilfælde var den eksisterende tætning begyndt at krakelere, så jeg fjernede det løse og derefter påførte jeg en ny stribe og jævnede det med fingeren. Lod det tørre og skrabede eventuelt overskud væk med barberblad.

snowjim sagde:
Det står att Tec7 er silikon jo? Det var vel dette man skulle undgå ved vinduesblik?
Ja, det er vel lidt det, der er problemet. Silikon er måske overlegent men går ikke at male på.

mexitegel sagde:
Ja, det er vel lidt det som er problemet. Silikone er måske overlegent men kan ikke males på.
For mig er det helt okay, hvis det ikke kan males, så længe man kan købe nogenlunde rigtig farve, men Olle sagde, at man ikke skulle bruge fuge, som bestod af silikone?

Tec7 er ikke silikone, hvor har du fået det fra?
http://www.novatech.nu/tec7-1019.aspx

Novatec sagde:
Kan man male over TEC7?
Ja. Vandbaseret maling er at anbefale. Alkydmaling går også fint, men giver længere tørretid, og det anbefales derfor at vente 3-5 dage med overmaling efter at fugemassen er lagt.

Haha, skøn blanding i den tube i så fald ;). Det er bare en beskrivelse af, hvad den kan anvendes til, er mit gæt :). Kig på producentens hjemmeside i stedet.

Det er byggmax, alt som er klistret og leveres i tube er silikone i deres verden.

• Synes
mexitegel
  • Laddar…
Okay, så skal det være roligt at bruge Tec7 da, spørgsmålet er om jeg kan bruge det også til at dække hullerne mellem mursten og stumme (trä)? Eller skal jeg bruge noget andet der (Se billede så kan man se at det ikke er helt tæt, dette gælder rundt om vinduer og døre).

Det er stadig latexfug man skal bruge mellem loft og liste inde i huset? Og ikke tec7?

Du kan køre Tec7 mellem træ og tegl også.

Inde kører du med latexfuge.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.