Jeg har tænkt mig at gå og købe mig et garderobeskab til hallen af denne model http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/S99932856/#/S59932858 (dog med hvid ramme). Derefter havde jeg tænkt mig at lave en lofttilslutning til denne, dels fordi jeg tror, det kan blive flot, men også for at skjule el-installationen til belysningen i garderoben.

På venstre side af garderoben er der en væg, men på den anden side er det åbent.

Planen var at sætte en dækkeside på højre side helt op til loftet og derefter skære et stykke plade til, som kan sættes over selve garderoben med et par regler bagved. Til min ærgrelse ser det ikke ud til, at der i Ikeas sortiment er dækkesider, der er så høje (252cm) som loftet.

En lille skitse:
Skitse af garderobekonstruktion med højder markeret; 236 cm garderobeskab og 252 cm lofttilslutning med egnet plademateriale og afdækningsside.

- Har I et tip om, hvor man kan få fat i en dækside, der er længere, men som alligevel kan tænkes at være nogenlunde farvematchende med Ikeas PAX-rammer?
- Har I nogle andre idéer til, hvordan man kan lave en flot lofttilslutning på mit garderobeskab?

// Andreas

Tagtilslutningen er vel egentlig ikke problemet, gør som du har tænkt :)

Men hvorfor vil du have en dækplade ved siden af garderoben, hvorfor ikke bare lade det være åbent ind til væggen? hvor bred skal den dækplade være? Den skal altså tilslutte til næste væg? Det kan måske være en mulighed at kigge på et Elfa-garderobeskab, som kan tilpasses, så det passer ind fra væg til væg, køb døre og færdige plader og byg garderoben selv så bliver det måske ikke dyrere heller ;)

Hvordan det er med dækplader i passende farver afhænger jo lidt af farven på garderoben, du kan jo gå til et byggemarked og se, hvad de har, måske tapetsere noget flot på eller male, eller sætte folie i tilsvarende farve som på garderoben, der er jo ret mange folier med træimitationer m.m. nu om dage. Jeg har brugt det nogle steder, som matcher træ meget godt.

Tanken var nok, at det skulle være en enkel måde at få en jævn flot overflade hele vejen fra gulv til loft. Pladen skulle nok være cirka 60 cm bred. Det var måske ikke en god idé dog...

Jeg kiggede på Elfa-garderober, men desværre var de 2-3 gange dyrere, så det bliver Ikea.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.