Skal nu begynde at isolere værkstedet så småt. Men spærerne sidder med 1200mm mål. Kommer til at have gips i loftet. Hvilke brædder skal jeg sætte, og hvilken afstand mellem dem?

Fungerer 21*95? med mål imellem 40cm? eller bør man køre 30cm imellem?

30 cc er vel standard med glespanel 28x70. Hvis du kører 21x95 med cc40, så gætter jeg på, at du eventuelt kan få lidt hæng på pladen mellem tagspærene, men i et værksted har det måske ikke så stor betydning.

Ok. Men så kører vi cc30. Spørgsmålet er om 21*95 fungerer eller om 28*70 måske er bedre.

skiller jo lidt i pris. ikke meget men lidt ;)

Mikael_L
Så ville jeg hellere sætte 28x70 og cc400 end 21x95 og cc300. Så bliver det måske ikke dyrere.
(cc450 hvis det er 900mm gips du tænker at sætte op)

En 28x70 viser meget bedre bøjningsevne end en 21x95, for det er højden, der afgør det.

Ahh jeg læste forkert. Jeg læste det som 28*90 og troede jeg havde skrevet 21*7 :d

Det bliver 28*70 i stedet. Så må vi se om det bliver 30 eller 40.

Jeg kommer til at køre 120 skiver.

Mikael_L
Er du ude efter et fejlfrit og perfekt resultat, så er cc300 måske lidt bedre. Ja, måske bliver det ikke en smule bedre, men bare at undgå at gætte. :)

I vores garage tænkte jeg først gladeligt at nøjes med cc400, men da jeg indså, at jeg så i stedet fik rigtig meget spild i gipsplader i stedet (for med cc300 passede afskæringen perfekt til at starte næste skift med), så valgte jeg til sidst cc300. Jeg mener, det var jo bare at bruge flere penge på enten reglar eller gipsplader, og så var det jo sjovere at få et mere stabilt loft end en ekstra tur til genbrugsstationen, for de samme penge.

Helt klart sandt! Jeg tror jeg vil køre cc30 også. Man ved jo aldrig, hvor mange lamper man vil have op til sidst.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.