Hej!

Jeg er i gang med at bygge mit opbevaringsrum og overvejer lidt, hvordan jeg skal håndtere eventuel fugt på loftet. Jeg vil have 240mm isolering i taget. Hvornår er det tilstrækkeligt med kun gavlventiler? Det er betydeligt nemmere at sætte gavlventiler end at lave tagfodsluftning rundt omkring.
 
  • Synes
davveno1
  • Laddar…
Mats-S
J JF. sagde:
Er betydeligt enklere at sætte gavlventiler end at lave tagskægsluftning rundt om.
Hvad er problemet med at lave tagskægsluftning, sæt "glespanel" med insektsnet bagved så får du en pæn luftet tagskæg som stikker ud og beskytter panelet.
Skal du have ståltag eller tegl, så kører du udluftningen via rygningen med rygningstegl alternativt rygningplade.

24 cm isolering på et skur? Er det ikke lidt overkill ;-)
 
  • Synes
JF.
  • Laddar…
Mats-S Mats-S sagde:
Hvad er problemet med at lave tagskægudluftning, sæt "rækkepanel" med insektsnet bagved så får du et pænt ventileret tagskæg som stikker ud og beskytter panelet.
Skal du have metaltag eller teglsten så kør du udluftningen via rygningen med rygsten alternativt rygplade.

24 cm isolering på et skur? Er det ikke lidt overkill ;-)
Problem er det vel ikke, men alt tager tid så det er rart med nogle genveje nogle gange :)

Hvordan mener du, når du siger sæt rækkepanel med insektsnet?

Jo måske det, men det koster ikke meget ekstra så hvorfor ikke.
 
Mats-S
Med "glespanel" mener jeg almindelige panelbrædder type 23X95 som du sømmer mellem, alternativt under, tagfodstæerne og med et mellemrum på typisk 1 cm mellem hvert bræt, så luften kan komme ind der. Personligt synes jeg det er pænest at sømme brædderne mellem spær, men det er betydeligt mere arbejde :-)

Har desværre ikke noget billede, for det er for mørkt til at fotografere nu, men tag en gåtur så vil du nok se eksempler på, hvad jeg mener :)
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.