Hej!

Jeg planlægger at indbygge tagskægget, panel med spotlights. Mit tagskæg har ret dårlige vinkler, så jeg bliver nødt til at opstille det ordentligt, så selve panelet kan fastgøres lige og pænt. Jeg havde tænkt mig at sætte en vindskede yderst og derefter færdigmalet panel ind mod murstensvæggen.

Spørgsmålet er, om man kan bruge ubehandlet træ til at opstille med? Jeg har fået fat i en del taglægter for et stykke tid siden. Det burde man vel kunne bruge? Det kommer jo aldrig i kontakt med vand indenfor (og ovenover) panelet.

• Tagudhæng i træ under konstruktion, set fra siden med udsigt over tagrende og væg, klar til installation af spotlights og panel.
Selvfølgelig kan du regle med ubehandlet træ.

Jeg stiller mig spørgsmålet, hvorfor du planlægger en underspikning, er det for at skjule spikningen af råsponten?

• Synes
Stefan N og 1 anden
  • Laddar…
Hej! Tak for svaret.
Ja, billedet jeg uploadede er ikke mit hus. Det er kedeligt og ser generelt kedeligt ud. Brunt med for øvrigt

Hvis du kan lide udseendet med beklædt tagskæg, har fundet ud af, hvordan du skal løse overgangen ved gavlene, og har tid og råd til at gennemføre projektet, er det jo bare at gå i gang.

Har du et nabohus, der ligner dit, som har haft succes med beklædt tagskæg og belysning? Jeg synes ofte, det bliver ret klodset på huse, der ikke er bygget med det fra starten, men det er jo et spørgsmål om smag og behag, og om man kan lide belyste facader og ønsker at øge sit energiforbrug med dekorationslys.

• Synes
Utsliten och utdömd og 2 andre
  • Laddar…
Ja, to af husene på gaden har i klædt tagskæg med spottar. Det bliver flot.

90-talistsyling ;) Helt unødvendigt, helt usselt. Stilpolitiet giver gult kort ;)

Hehe okaay, ja det fylder jo ingen funktion visserligen men jeg synes det løfter facaden i hvert fald

J Joel 92 sagde:
Ja, to af husene på gaden har i klædt tagfod med spots. Det ser flot ud.
Dit første billede var ikke af dit hus eller endda på noget som ligner det, hvis jeg forstår rigtigt.
Kunne du vise et billede af en flot indklædt tagfod med spots på et hus, der ligner dit?

R
F fribygg sagde:
Hvis du kan lide udseendet med inddækket tagfod, har løst hvordan du skal løse overgangen ved gavlene og har tid og råd til at gennemføre projektet, er det vel bare at gå i gang.

Har du et nabohus, der ligner dit, som har haft succes med inddækket tagfod og belysning? Jeg synes ofte, at det bliver ret klodset på huse, der ikke er bygget med det fra starten, men det er jo et spørgsmål om smag og behag, og om man kan lide belyste facader og ønsker at øge sit energiforbrug med dekorationslys.
Det absolut grimmeste og nærigste, der findes i efterår/vinterhalvåret, er folk, der har helt nedslukkede huse, fordi de vil spare el.

Med dagens LED-lamper er energiforbruget en dråbe i havet.

R RalleB sagde:
Det absolut grimmeste og nærigste som findes i efterår/vinterhalvåret er folk, der har helt mørklagte huse, fordi de vil spare strøm.

Med dagens LED-pærer er energiforbruget en dråbe i havet.
Visst lysforurener mere...

Hvem bekymrer sig om insekter og dyr...

/ATW

R RalleB sagde:
Det absolut grimmeste og mest nærige, der findes i efterår/vintersæsonen, er folk, der har helt nedslukkede huse, fordi de vil spare el.

Med dagens LED-lamper er energiforbruget en dråbe i havet.
Jeg synes absolut, at TS skal gennemføre sit projekt, hvis han kan, har råd og synes, det er pænt.

Hvad jeg eller for den sags skyld du synes om belyste facader er ret ligegyldigt, medmindre du tilfældigvis er nabo og skal leve med at se den belyste facade.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.