Opdagede for nylig, at limtræsbjælken, der holder spærne oppe ved karnappen, bukker en smule nedad på vores hus. Den tidligere ejer byggede karnappen ud i 2008, så jeg antager, at de har sjusket og bygget med en for svag bjælke. I hvert fald ser det sådan ud, for på ca. 2 meter går loftet ned ca. 2 cm frem til midten af karnappen for så at gå op igen.
Indervæggene ser ud til at have klaret sig i huset, for vaterpasset er i vater omkring karnappen, så jeg antager, at det kun er loftet, der er sunket lidt. Loftet ser meget rigtigt ud til at have fået et lille tryk, for man kan se, at det buer lidt.
Huset blev besigtiget inden køb for snart 2 år siden, og der var ingen bemærkninger der.
Man begynder jo straks at tænke på skjulte fejl. For øvrigt er der kun små trådfine revner her og der omkring lister og over døre i huset, som i hvert fald jeg ikke har reageret på, da det trods alt er nogle år siden, alt blev malet om. Ingen døre eller vinduer står skævt.
Hvor bekymret bør man være? Jeg vil selvfølgelig få en sagkyndig til at se på det så hurtigt som muligt, men jeg vil gerne have lidt feedback, da man mest går rundt og bekymrer sig om dette nu. Jeg tænkte at ringe til forsikringsselskabet, da det lige så godt kunne være husbukke, der tilfældigvis har slået sig ned præcis ved karnappen... Men det virker dog lidt utroligt.