Loft med gipsplader, der viser en ufuldstændig overgang mellem loft og væg. Skruer og samlinger er synlige.
Hvordan gør man for at få overgangen pæn?
Jeg ved, at jeg skulle have ført loftgipsen ud til væggen, men sådan blev det ikke ..

V
Et hjørnelist måske.

V volvo51 sagde:
En hjørnelist måske.
Ja overvejer også det. Svært i skæringen i loftgipset bare.

J Jonola sagde:
Ja tænker også på det. Svært i skæringen i loftgipset bare.
Gloved hånd installerer et perforeret metalhjørne på gipsloft.
J Jonola sagde:
Ja tænker også på det. Svært i skæringen i loftgipset bare.

J Jonola sagde:
[billede]
Du er på rette vej, brug den liste og så spartler du den ind, når du alligevel spartler øvrige plader.

• Synes
K. L
  • Laddar…
Henkan Sundberg Henkan Sundberg sagde:
Du er på rette spor, brug den liste og så spartler du den ind, når du alligevel spartler de øvrige plader
Ja. Bare at det bliver svært at få spartlingen flot i fasede på gipset. Det er gipsplank

Eller så sætter du en liste.

Loft med hvid list og lys tapet i mønsterdesign.

• Synes
Screew og 2 andre
  • Laddar…
J Jonola sagde:
Japp. Bare at det bliver svært at få spartlingen pæn i fasen på gipsen. Det er gipsplank
Jeg forstår ikke rigtig, hvad du mener desværre, du skal spartle ud fra hjørnet ca. 15 cm til begge sider, så er der ingen problemer.

• Synes
K. L og 1 anden
  • Laddar…
Samlingerne i gipsen skal jo ikke spartles, så det bliver jo en glat kant, som vil se mærkelig ud. Jeg ville have sat en liste.

• Synes
john.h
  • Laddar…
Stefan N Stefan N sagde:
Sammenslutningerne i gipsen skal jo ikke spartles, så det bliver jo en glat kant, der vil se mærkelig ud. Jeg ville sætte en liste.
Ja præcis, det er mit dilemma.
Snakkede med en bygherre. Han sagde, at de nogle gange spartler en glat overflade et stykke ind. Sådan bliver det. Hvis det ikke bliver pænt, så sætter jeg en liste.

K
Liste eller ikke er jo en smagssag, men yderhjørner findes jo på ethvert nybyggeri, og der bruges spartelmasse. Liste kan man også have på vægge med yderhjørner for at beskytte mod skader. Synes man det er svært/finurligt at spartle, så er det jo lettere med liste.

• Synes
Jonola
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.