Måske 6 mm renoveringsgips kan være en del af løsningen. Bauhaus skriver i sin produktinformation: ”Skivens store sejhed gør den også velegnet til bøjede former og kan bøjes i radier ned til 300 mm, hvis den fugtes.”

• Synes
Bernieberg
  • Laddar…
Jeg tror, at vi efter meget overvejelse langsomt begynder at lægge den krummede variant til side. Det føles ganske enkelt for besværligt. Havde det været en fritstående trappe, hvor man kunne arbejde med overmål på plader, og hvis beklædningen udgjorde hele projektet, ikke bare en af tusind detaljer og momenter, så måske. Det havde været en sjov udfordring.

Hovedsporet lige nu er at bygge taget af tre trekanter. Et skelet af reglar og plane plader på det. Har forsøgt at finde en god udformning, der balancerer bevaret rummelighed mod, at det ikke skal være alt for facetteret. Snorene på billedet nedenfor viser planen for, hvor brydningerne skal ligge. Det føles som en tilstrækkelig udfordring at få både stabilt og stramt det med.

En loftkonstruktion med træpaneler og snore spændt op til at vise planlagte skæringspunkter for tagopbygningen. Synlige ledninger og dør i baggrunden.

Tak til alle, der har bidraget med gode og inspirerende synspunkter. Måske vender jeg tilbage med et slutresultat her, men ellers kan arbejdet følges i projekttråden:

Renovering Röda Grind
https://www.byggahus.se/forum/threads/renovering-roeda-grind.306445/page-25#post-3639571

• Synes
john.h og 2 andre
  • Laddar…
Fik et regelstativ op i dag. Sled hårdt på både psyke og smygvinkel. Ekstra bøvlet at der er en trappe ned til kælderdøren, man skal bakse stigen rundt i også. Men til sidst kom der styr på det, og når jeg forsøger at se slutresultatet for mig, er jeg tilfreds med løsningen og lidt lettet over, at vi ikke kastede os ud i buede plader. Eller tapetklister og avispapir :D

Trærammekonstruktion installeret over en dør ved bunden af en smal trappegang. En metalstige står op ad væggen. Rummet er under renovering.

Trækonstruktion ved trappeopgang med synlige loftsbjælker og lysindfald fra vindue i baggrunden.

En regelstomme opført over en trappe, med udsigt til källardør. Trækonstruktionen er tydelig i et træpanelomgivet rum.

Træregelstamme installeret ved en trappeopgang, set i et byggeprojekt med træpaneler og vægge.

• Synes
Niklas Wulff og 2 andre
  • Laddar…
Fjols:cool:

• Synes
Bernieberg
  • Laddar…
Det der bliver svinegodt, lidt skiver og spartel så er du i hus. Så kommer den næste udfordring med at få sat loftlisterne!

H hackatall sagde:
Det der bliver svinegodt, lidt plader og spartel så er du hjemme.
Så kommer næste udfordring med at få til loftlisterne!
Tak! Ja loftlisterne bliver sjove... og selv pladerne kan nok byde op til dans :)

H hackatall sagde:
Det der bliver svinegodt, lidt skiver og spartel så er du i mål.
Så kommer den næste udfordring med at få styr på loftlisterne!
Tak! Ja loftlisterne bliver sjove... og selv skiverne kan nok byde op til dans :)

Bernieberg Bernieberg sagde:
Tak! Ja, listerne bliver sjove... og også pladerne kan nok byde op til dans :)
Latexfog bliver din ven! :crysmile:

• Synes
Bernieberg
  • Laddar…
Nu er dette specialartak færdigt! Det var ikke helt snutet men gik til sidst. Har skrevet en vinkelmåler på ønskelisten, det havde været godt at have.

Nu er det kun resten af projektet tilbage!

Specielt loftrum med skæve vinkler og hvid maling over en dør. Karmen er trælignende og et vindue er delvist synligt.

Specialdesignet loft med hvid stuk, færdigbygget hjørne.

Specialfremstillet trekantet loft med hvid maling og lampeudtag, en del af et afsluttet byggeprojekt.

Tak for jeres engagement og jeres idéer. Overvejer stadig, hvordan det ville være gået med avispapir, hønsenet og tapetklister :cool:

• Synes
GSu og 3 andre
  • Laddar…
Bernieberg Bernieberg sagde:
Tak for jeres engagement og jeres ideer. Overvejer stadig, hvordan det ville være gået med avispapir, hønsetråd og tapetklister :cool:
Noget mindre finesse og elegance, men blødere kurver?

• Synes
Bernieberg
  • Laddar…
Det der slutresultat må du rive ned med det samme!;)
Det blev alt for godt. :D

og listerne fikserede du galant! (y)

• Synes
Bernieberg
  • Laddar…
Berniberg - vil du komme og lave en sådan løsning hos os også? Har nu vist alle dine billeder til vores håndværkere, men det bliver første gang, de prøver... Kom til Stockholm og hjælp os!

K Kickster sagde:
Berniberg - vil du komme og lave en sådan løsning hos os også? Har nu vist alle dine billeder til vores håndværkere, men det bliver første gang de prøver... Kom til Stockholm og hjælp os!
Haha, tak for opmuntringen, men visse ting giver man sig mest i kast med, fordi man ikke har gjort det før. Lidt ligesom bungy jump :). Men sjovt er det jo!

Vi havde egentlig fine gamle krydsfinerstykker, som var samlet i et stiligt puslespil...men min mand kunne ikke lide det, og vi håbede på, at det, der var under, var pænt nok til bare at male. Men ikke. Men ok, lader mændene her gøre arbejdet med inspiration fra dig!

• Synes
Bernieberg
  • Laddar…
Flot! Efter to års overvejelse og hundrede forskellige muligheder, ved jeg præcis, hvordan jeg skal løse problemet med min kældertrappe!

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.