Har bygget en dynbox som står udendørs. Det lækker ind lidt vand, og jeg vil have den helt vandtæt. Kan ikke finde den rigtige type plast. Hvad kaldes sådan plast (eller andet materiale), som man kan tætne med indvendigt?

Har du et billede af kassen? Jeg tror, du bør have et låg, der er tætnet udefra, og så huller i bunden af kassen, så vand, der eventuelt kommer ind, kan løbe ud.

• Synes
4774
  • Laddar…
4774
Køb en billig pressening og fastgør på indersiden og låget. Fastgør med hæfteklammerpistol. Billigt og effektivt.

A Avemo sagde:
Har du en bild på kassen? Jag tror, at du bør have et låg, der er forseglet udefra, og derefter huller i bunden af kassen, så vand, der eventuelt kommer ind, kan løbe ud.
Der er kassen. Der må ikke komme noget ind, så hullet er ikke nødvendigt i bunden.

• Trækasse på terrasse med åbent låg indeholder hynder.
4774 4774 sagde:
Køb en billig pressening og fastgør på indersiden og låget. Fastgør med hæfteklammerpistol. Billigt og effektivt.
Ikke så pænt dog hehe. Vil have det pænt.

• Synes
4774
  • Laddar…
M Förstagångsköparen sagde:
Der er låget. Der må ikke komme noget ind, så hullet behøves ikke i bunden.
Vil du have trælåget, som det ser ud udefra? Jeg vil sige, at den bedste måde at beskytte hynderne på er at lægge bølgeblik med lidt hældning udad på låget og med lidt udhæng. Derefter lade siderne og bunden være som de er. Men det ændrer udseendet en del. Jeg har set løsninger med en eller anden type gulvmåtte af plast på låget. Det kan også fungere. Men det skal være udhæng.

Det er svært at få en kasse helt vandtæt. Og skulle du mod forventning lykkes, så vil hynderne aldrig tørre, hvis de er lidt fugtige, når du lægger dem ned. Det værste tænkelige udfald er, at der er små lækager i den næsten tætte kasse. Hæfteklammer, samlinger eller rundt om låget for eksempel. Så kan små mængder vand komme ind. Men det kan ikke ventileres væk.

Mit råd er at tætne låget udefra. Eventuelt også tætne siderne. Det kan eventuelt gøres indefra. Men forsøg absolut ikke at tætne bunden.

M Förstagångsköparen sagde:
Ikke så flot dog hehe. Vil have det pænt.
Meget svært at få sådan en type klodset kasse til at blive smuk. De, der sælges, ligner ofte liggende skraldespande. Selv lægger vi hynderne på en hylde under et lille tag eller hænger dem op.

En tynd formplywood på indersiden, hvor du tætner samlingerne og har en liste rundt om kanten foroven.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.