Jeg har en gammel lade, som jeg er ved at renovere. Den er todelt. En del med tømmer, som har en ordentlig grund i form af nogle slags betonblokke. Og så denne del, som jeg tænkte at fixe nu, hvor syllen hviler på store sten, og imellem stenene er der åbent lige ud.
Hvad skal jeg fylde mellemrummet med? Finde sten, som jeg kan lægge der, og derefter mure sammen?
Eller ville det fungere med fx lecablokke?
Murad natursten bliver sikkert smukkest, men hvis udseendet ikke er en parameter, så er det vel nemmest at støbe? Mure med lecablokke fungerer jo også så klart, men er der risiko for vand udefra, behøver du jo at pudse, og så er det nok at foretrække at støbe.
Hvis du har et træbjælkelag, kan det være bedre at lade det være åbent for blæst i stedet for at lukke luft inde, hvilket måske kan forårsage fugtproblemer.
Hvis du ikke har et bjælkelag, og jorden så at sige er gulvet, så forstår jeg bedre, hvordan du tænker. Dog har jeg ingen synspunkt på en passende fremgangsmåde.
Præcis, der er intet gulv derinde nu, og jeg tænkte på at bygge et gulv. Men først fixe fundamentet..
Hvis jeg skal støbe, hvordan går jeg så nemmest til værks?
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.