Hej,
Har en skorsten (muret tegl) som ej anvendes, klædt i plade og tæt i øvrigt. Foruden øverst hvor der sidder en vindfløj
Type: https://www.soliduct.se/vindflojel-...WTK_YDs8-9OIc9os1q8OETX_S37yFsQ0aAmnVEALw_wcB
Ved regn så lækker det ind lidt vand mellem fløjen og pladen så det løber ned i den åbne pejs, eftersom denne ikke anvendes så føles det uhensigtsmæssigt.
Er det en god idé at tætne med nedenstående produkt?
Sikaflex 291i
https://www.clasohlson.com/se/Sikaf...IX2V_T0FuPfB-qE1jDUo14aAlC6EALw_wcB#undefined
Har en skorsten (muret tegl) som ej anvendes, klædt i plade og tæt i øvrigt. Foruden øverst hvor der sidder en vindfløj
Type: https://www.soliduct.se/vindflojel-...WTK_YDs8-9OIc9os1q8OETX_S37yFsQ0aAmnVEALw_wcB
Ved regn så lækker det ind lidt vand mellem fløjen og pladen så det løber ned i den åbne pejs, eftersom denne ikke anvendes så føles det uhensigtsmæssigt.
Er det en god idé at tætne med nedenstående produkt?
Sikaflex 291i
https://www.clasohlson.com/se/Sikaf...IX2V_T0FuPfB-qE1jDUo14aAlC6EALw_wcB#undefined
Det er som et hul oppe på pladen (øverst på skorstenen), der er åbent direkte op mod himlen, i det har man lagt vindfløjen, som faktisk har mere som dette design (ikke den jeg linker til først)
ABC-Dansare_stor.jpg
Mellem pladen og vindfløjen/danseren bliver der en samling, svært at forklare, jeg må tage et billede!
Men tænk dig at pladebeslaget rundt om skorstenen ser sådan ud uden "hatten"
skorstensskydd.jpg
ABC-Dansare_stor.jpg
Mellem pladen og vindfløjen/danseren bliver der en samling, svært at forklare, jeg må tage et billede!
Men tænk dig at pladebeslaget rundt om skorstenen ser sådan ud uden "hatten"
skorstensskydd.jpg
I bruger ikke skorstenen til fyring, men hvad med selvtræksventilation, gamle huse har det gennem skorstenen og har brug for det; på den ene skorsten har du en danser, der ventilerer. Er alle andre skorstene lukkede, så hvis danseren er rund i bunden, kan du tage den til en blikkenslager og fortælle målene på skorstenen, så han valser den ind så det bliver tæt. Problemet er, at den vipper lidt i hård blæst og efterhånden vil udmatte fastgørelsen i pladen, så den revner. Måske behøves et længere rør ned i skorstenen monteret på danseren for at stabilisere mod bevægelser i sideled.
Tak for dine svar. Huset er fra 70'erne med tilluftsventiler samt udsug i køkken og badeværelse, og vi har en anden brændeovn, som vi bruger.
Her kommer lidt billeder!
Her er hullet i pladen, vindfløjlen er fjernet:
https://image.ibb.co/mNe5hb/IMG_3354.jpg
Vindfløjlen er ret aflang, 20-30 cm måske:
https://image.ibb.co/hMvd2b/IMG_3353.jpg
Sådan ser det ud, når man sætter vindfløjlen ned:
https://image.ibb.co/enAZaw/IMG_3352.jpg
Og nu er den nede:
https://image.ibb.co/n2Ynvw/IMG_3351.jpg
Det er ved hjørnerne, at det lækker, er jeg 99% sikker på.
Undskyld billedkvaliteten, balancegang med lommelygte i munden, kameraet i den ene hånd og vindfløjlen i den anden.
Skal jeg påføre Sika rundt om men især i hjørnerne?
Mvh J
Her kommer lidt billeder!
Her er hullet i pladen, vindfløjlen er fjernet:
https://image.ibb.co/mNe5hb/IMG_3354.jpg
Vindfløjlen er ret aflang, 20-30 cm måske:
https://image.ibb.co/hMvd2b/IMG_3353.jpg
Sådan ser det ud, når man sætter vindfløjlen ned:
https://image.ibb.co/enAZaw/IMG_3352.jpg
Og nu er den nede:
https://image.ibb.co/n2Ynvw/IMG_3351.jpg
Det er ved hjørnerne, at det lækker, er jeg 99% sikker på.
Undskyld billedkvaliteten, balancegang med lommelygte i munden, kameraet i den ene hånd og vindfløjlen i den anden.
Skal jeg påføre Sika rundt om men især i hjørnerne?
Mvh J
Det er ingen holdbar løsning med tætningsmasse der?L Liteavvarje sagde:
Hvad er bedst, en skorstenshætte over en anden form for blikarbejde?
Har ikke sagt det heller, men holder over vinteren, kan holde længe, men tror at blikket giver sig før eller siden, når danseren rokker i vinden, danseren er en fremragende ting for ventS johd01 sagde:
ellers en blikmaker
Klik her for at svare