Vi tror, at dette er original fra 1904 for det var under tjærepap lageret + rigtig gammel panel, som sad med smedede søm. Den røde fugemasse er stenhård og er penslet på alle savede endestykker. Mistænker, at falurød pigment er involveret eller noget andet jern-baseret. Vi har savet i indervægge i huset, og der findes det ikke.