Jeg har en terrasse (med rækværk rundt) som ligger ovenpå en isoleret indgangsparti i min hytte (som er bygget i 1935). I dag ligger der kun et lag tagpap på forskalling på terrasse-bjælkelaget (hvilket er det samme som taget til indgangspartiet) og ved snesmeltning (med 1m sne der smelter nedefra) så bliver der meget stillestående vand med efterfølgende problemer med vandlækage ind i indgangspartiet. Vandet finder sandsynligvis vej ind via punkteringer i tætningslaget ved rækværkets fastgørelser, eller at pappen er blevet forringet af gangtrafik og/eller UV-stråling over årene.

Jeg skal nu bygge om indgangspartiet og vil gerne lave en helt vandtæt konstruktion. Hvad findes der af alternativer for tætningslaget og hvad er bedst, billigst, nemmest at lægge? Hvordan laver man detaljer som fastgørelse af terrasserækværket uden punkteringer af tætningslaget?

Taknemmelig hvis nogen kan linke til gode produkter med monteringsanvisninger! [har ledt men finder ingen gode beskrivelser]

Tag med 7 graders hældning og tagpap monteret i henhold til producentens instruktioner fungerer udmærket.
Du kan med fordel lægge et trægulv ovenpå taget senere, som gulv på terrassen.

Alle byggemarkeder sælger tagpapsystemer, der er "GDS" og fungerer godt, hvis de lægges i henhold til instruktionerne.

Ellers er en svejset gummidug eller svejset tagpap tættere, men sandsynligvis helt overkill til din forgang, da du har mulighed for at lave enklere taghældning på den. Det er gennemføringer til tagvandafledning, der lækker først i en plan konstruktion.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.