Hej,

jeg har en altan med betonggulv ovenover en garage. desværre drypper det i garagen, når det regner. Jeg tror, at betonen har samlinger. Den er malet med afskallende maling af ukendt type.
Min tanke er at lægge klinker på det næste år. Men hvad kan jeg gøre indtil da? Tætte med en eller anden form for tagmasse? Vil klinkersfix binde på det derefter?

Tak for alle tips, der kommer!!

Du skal bruge støbeasfalt ovenpå betonen. Det bliver tæt og holder længe, (årtier). Jeg tror dog ikke, at det er lykkedes at lægge klinker på det. Det fungerer derimod godt med træterrasse. Hvis du absolut vil have klinker ovenpå, så skal du nok have et tæt lag af typen støbeasfalt og derefter støbe noget andet ovenpå, så du får en sandwichkonstruktion.

F
Hvad er gjutasfalt, og hvor sælges det?

Jeg ville lægge tætningslag, samme variant som man har i badeværelse (folie), derefter lægge klinker og bruge en hybridfuge eller en epoxy, så får man en næsten helt tæt klinkerflade, og det som evt. går igennem, stopper tætningslaget. Men tjek med producenten, så det er okay at bruge tætningslaget udendørs.

F
Et sent indlæg - eller snarere en resultatrapportering efter nogle års erfaring med udført arbejde, som jeg blev tipset om her.
Jeg højtryksrensede betonaltanen i spørgsmålet og derefter strøg (rullede) den med kold-asfalt i tre lag.
Det første fortyndet, så det virkelig sugede ind i betonen.
Nu efter 4-5 år er det stadig tæt (og tørt på indersiden).
Til sommeren 2020 bliver det (måske) et 4. lag for en sikkerheds skyld.
Tak for alle tips og råd

• Synes
DataJonny
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.