Gjorde en fejl, da jeg monterede remmen til garagen, som den nybegynder jeg er. Lagde kun den tjærepaplignende strimmel, men har senere forstået, at man skal have den, der ligner en liggeunderlag, for at det skal blive tæt. Som det er nu, kan man se lyset igennem nogle steder, og der vil det trække. Det er ikke en varmgarage, men jeg har tænkt at holde ca. 10 grader, så det burde nok tætnes på en eller anden måde. Findes der nogen anbefalet metode til at tætne?

Fugeskum?

Ellers tror jeg, at mange sprækker kan mindskes, når væggene og loftet kommer på, der bliver et godt tryk på syllen da.

Skal du have en installationszone indenfor? fx. 45x45?
Så kan du lægge en EPDM-sylltätning under disse
for at tætne...

Kan tipse om Biltemas fogskumpistol til 99..og så køber du SIKA fogskum til pistolen, utroligt smart og nemt at få den rette mængde fogskum på det rigtige sted. Tæt mellem bjælkelag og trossbotten på den måde, fungerer fantastisk.

Ellers findes der jo byggfog, MS-polymer eller almindelig byggsilikone, eller en gummi-liste...

Mikael_L
Hvis ikke hakaners forslag virker, så tager du byggfog:
http://byggkatalogen.byggtjanst.se/bostik_ab/fogmassor/bostik_silmax_byggfog_2620/i200312/
Og skyder en strimmel ind så godt det går mellem plade og syll. Både på indersiden og ydersiden.
For øvrigt, hvis du gør som hakaner foreslog, bør du alligevel lægge en fugestrimmel på ydersiden.

Personligt ville jeg ikke begynde at rode med fogskum. :x

Den smalle sprække du har, desuden i vandret plan, giver ingen større mulighed for luften at bevæge sig ved konvektion, så isoleringsmateriale der inde i sprækken gør meget begrænset nytte.

Ja, sådan ville jeg i hvert fald gøre det ...

• Synes
KattJansson
  • Laddar…
Syllpapp har vel dog været brugt i mange år, og laves stadig?

FredrikR sagde:
Syllpapp har vel dog været brugt i mange år, og laves stadig?
Syllpappen forhindrer jo fugt, men den opfanger ikke ujævnheder, syllisolering af "skum-materiale" tætnes jo også.

Angående klat med fugekskum: Fugekskumpistol som sagt...selv en klat som jeg formår at anvende fugekskum præcist og uden klat med en sådan:-)

Mikael_L
Ja, jeg har jo ikke brugt andet end de dér spraydåser med et langt plastikrør som tud.
Dem synes jeg i hvert fald ikke passer til noget finlir. ;)

Lyder nervøst.
Prøv at sætte plastkiler mellem betonen og syllen under reglarne. Det burde duge.

Herligt, tak for alle svar, ser ud til at være håb for at rette op på min fejl.

Mikael_L
magnu sagde:
Lyder nervøst.
Prøv at sætte plastkiler mellem betonen og syllen under reglarne. Det burde være nok.
Hvad er funktionen med plastkilerne så?
Hvor mange og store havde du tænkt dig?

@nossodo, jo jo man kan fikse alting efterfølgende. Ingen problemer.

Du kan tage en mobilkran og løfte hele garagen og putte lidt liggeunderlag under syllen, før I sænker det ned igen. :D

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.