Hej!

Jeg bygger om og har fjernet en gammel dørkarm. Resultatet er, at jeg har fået et hul i gulvet plus nogle andre bekymringer som forskellige gulvlister i stue og gang. Et andet problem er, at væggen ikke er perfekt hele vejen ned, så jeg har brug for en slags list her for at dække dette (se billede).
Hvordan kan man løse dette på en pæn måde med en flot overgang mellem listerne i gang og stue m.m.?
Tips til en tærskelløsning?

Jeg vil ikke bruge for meget tid eller penge på det, men vil stadig have det ret pænt.

• Væg med ujævnt hul ved fodliste, træ-gulv med forskellig højde på lister, trinladder står i baggrunden.
  • Hul i gulvet mellem stue og gang, hvor en dørkarm er fjernet. Forskellige gulvtyper ses og der mangler en pæn overgang eller liste.
  • Væg med fjernet dørkarm, ujævnt hjørne, og synlig liste mod lakeret trægulv. Hul i gulvet hvor karme mødtes. Viser behov for liste for pæn overgang.
  • Væg med fjernet dørkarm, ujævn nederst; mangler liste. Til højre er ujævn væg og hul i gulvet ved samling af forskellige gulvlister.
Senest redigeret:
En tærskel (type bred liste) i samme materiale som det højeste gulv, fra kanten på det gulv og ud over det andet et stykke. Afslut begge gulvsokler i hvert rum og sæt en enkel, lige, lav sokkel i selve åbningen, som males hvid (eller samme farve som væggen, hvis den ikke bliver hvid).

Tak for tipset, jeg har ingen idé om, hvilket gulv der er lagt, da det blev gjort, før jeg flyttede ind, så det kan blive svært at finde det samme, men jeg må løse det på en eller anden måde. En tynd lille liste, der males hvid, var et rigtig godt tip, tak for det.

Det mørkere ser ud som egetræ-parket, og eg er det mest almindelige træsort i terskler, så sådan en har alle byggemarkeder. Det lysere minder om et af vores billigere laminatgulve i birk, burde heller ikke være umuligt at finde.
Jeg forestiller mig en terskel, der er plan uden niveauforskelle som hvilken som helst bræt.

Ok, jeg skal tage ud til en byggemarked og se, om jeg kan finde noget passende.

Det ville være interessant at se resultatet, hvis du bliver boende i huset?

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.