1,373 læst ·
6 svar
1k læst
6 svar
Tænkte grave for trædæk, stødte på stenfaskine (?). Tips?
Hej alle!
I første spadestik til den første pille stødte jeg direkte på noget hårdt, som viste sig at være et betonlåg.
Jeg antager, at det er en stenkiste? Den tidligere ejer, der byggede udestuen, hvis nedløbsrør er på billedet, har tilsluttet dette til kisten, som også kan ses lidt under sandet. Mindst to andre tilslutninger kan ses i kisten, men jeg har endnu ikke tjekket, om de stadig anvendes, og dette nye nedløbsrør var en god løsning dengang.
Under alle omstændigheder sidder jeg lidt fast i mine tankebaner. Det virker jo urealistisk at bygge en træterrasse over den, men hvad ved jeg, måske behøver man aldrig at få fat i kisten?
Eller skal jeg forsøge at bygge en ramme rundt om den, så man kan få adgang til den om 25 år?
Hvordan ville I have gjort det?
I første spadestik til den første pille stødte jeg direkte på noget hårdt, som viste sig at være et betonlåg.
Jeg antager, at det er en stenkiste? Den tidligere ejer, der byggede udestuen, hvis nedløbsrør er på billedet, har tilsluttet dette til kisten, som også kan ses lidt under sandet. Mindst to andre tilslutninger kan ses i kisten, men jeg har endnu ikke tjekket, om de stadig anvendes, og dette nye nedløbsrør var en god løsning dengang.
Under alle omstændigheder sidder jeg lidt fast i mine tankebaner. Det virker jo urealistisk at bygge en træterrasse over den, men hvad ved jeg, måske behøver man aldrig at få fat i kisten?
Eller skal jeg forsøge at bygge en ramme rundt om den, så man kan få adgang til den om 25 år?
Hvordan ville I have gjort det?
Jeg havde, hvis det ikke er muligt at kigge under låget, også prøvet at spule med vandslange i nedløbsrørene og se om kisten stadig sluger vand godt, det ses jo hurtigt om den tager sig af vandet eller om den er tilstoppet. Virker det stadig fint, så holder den nok, indtil det er tid til at renovere.
Smart, låget kan åbnes ret godt, så jeg skal prøve at skylle! Men hvad regnes som godt? Skal det kunne løbe bort i samme tempo, som jeg skyller med slangen?J Jocke Best sagde:Jeg ville, hvis det ikke er muligt at kigge under låget, også have prøvet at skylle med vandslange i nedløbsrørene og se, om kisten stadig tager vand godt, det bemærkes jo hurtigt, om den håndterer vandet eller om den er tilstoppet. Hvis det stadig fungerer fint, så holder den nok, indtil det er tid til at renovere.
Ja, det kan jo være en smart ting. Det skal jo være ret stort, hvis man skal kunne komme til og faktisk kunne udbedre et eventuelt problem. Hvad skal man kunne udbedre, kan det slamsuges, hvis det er tilstoppet? Har du haft behov?Grannens Häck sagde:
Jeg har ikke en kiste men andre ting, jeg har brug for at få adgang til.M mickeforsberg sagde:
for at slamsuge behøves ikke meget plads, det sværeste er nok at flytte betonlåget, når det trænges.
Ah okay!Grannens Häck sagde:
Ja, det vejer jo en del og bliver ret højt, hvis man skal vippe det op. Har nu skyllet en del og skal se, om det løber væk.
Klik her for at svare