Hej alle bygningeglade
Har en overvejelse, når det kommer til vores tagbjælke (bærende), som I ser på billedet, skal den klædes med gips? Eller kan den være som den er.

• Takbjælke og byggematerialer i et trærammehus under opførelse.
  • Byggeprojekt med bærende træbjælke, elektrisk værktøj og uindrettet rum. Radio hænger på væggen. Diskussion om gipspaneler.
Milkshaken
Vil I have nogenlunde brandsikkert, så skal I gipse den med.... Vil I have tapet eller noget andet fastgjort i den, så Gips.... men ellers er den vel fin med flotte knaster... Lasér den bare med den farve I ønsker...

Det er ganske vist sandt, at bjælken bliver mere brandsikret med gips, men jeg ville tro, at bjælken klarer sig betydeligt længere end andre (bærende) dele ved en evt. brand. Det tager lang tid for en så pass grov træbjælke at brænde igennem.

Som MoN siger, så er der høj kvalitetsstandard på limtræsbjælker. Betydeligt bedre end ståldragere osv. Så jeg synes, du skal beholde den fremme, flot med sådan en bjælke!

Behold den, bygge ind kan du altid gøre senere.

Tak for svarene
Så bliver det en lasur på denne
H/Tacksam

Vores nockebjælke er 115x630 men delvist indbygget, så den ser ud som 115x300. hvidlaseret. skide flot, om jeg selv skal sige det.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.