Har fået adgang til hus bygget i 1974, trykimprægnerede syldene skiftet på ydervægge i 2006.
Der var en der kom her i går og mente at kunne lugte skimmel.
Fik at vide af sælgeren, at syldene under indervægge ikke var skiftet i troen på, at det var som det skulle være der.
Er begyndt at rive lidt nu.
Nogen der, med disse fotos, kan sige hvad dette er for en syld?
Jeg er måske lidt dum, men er der ikke mindre risiko for, at det mugner i et imprægneret træstykke end i et, der er ubeskyttet? Eller måske er der ingen forskel, men det burde i det mindste ikke mugne lettere og ikke i en tør indervæg. Der er dog nogle ting i gamle imprægnerede reglar, som ikke er så sunde, men om det er så slemt, at man behøver at fjerne alt, må andre fortælle.
Men som allerede skrevet er det ret nemt at afgøre med næsen, om lugten kommer fra træet, der nu er fremme.
Hvad mener du? Det er en almindelig imprægneret regel. Lugter den?
Ok, tak, almindelig imprægneret så. Tænkte fordi det ser malet ud, felt med almindelig træfarve også jo. Men var vel sådan imprægneret så ud, da huset blev bygget.
Det lugter lidt, når man kommer ind i huset. Så vænner jeg mig hurtigt.
Lugter i tøjet, når jeg har været i huset nogle timer.
Føles ikke mere, når jeg lugter direkte på reglen, synes jeg.
Jeg havde spontant sigtet på at skifte dem ud der direkte. Hvis væggene ikke er bærende, er det jo ikke voldsomt meget arbejde, men selvfølgelig. Havde du tanke om bare at flytte direkte ind, så er det jo helt klart en ubehagelig ting at skulle ordne med.
Jeg ville spontant have sigtet efter at skifte dem direkte. Hvis væggene ikke er bærende, er det jo ikke voldsomt megen arbejde, men selvfølgelig. Havde du tænkt bare at flytte direkte ind, så er det jo helt klart en kedelig ting at skulle ordne med
Det ser ud til, at det bliver en udskiftning.
Jeg mærker ingen lugt på stedet. Men når jeg savede gipsstykker fra forskellige steder i huset, lugter dem, der sidder på indervægge, men ikke dem, der sidder på ydervægge, hvor der er stålsyll siden 2006.
Det där är ju inte tryckimpregnerade reglar utom ngn som penslat dom med cupfinal eller liknande. Sen hur bra det är kan jag inte svara på.
köp en fuktmätare och testa syllarna, är det torrt så är det ju ingen fara.
Når jeg læser om cuprinol, var det en måde at trykimprægnere på dengang? For du mener ikke cupfinal, antager jeg. Det ser tørt ud, men skal skiftes alligevel. Lugtet kommer mest sandsynligt derfra.
"Kobber Cuprinol grøn 10" hed et produkt, som man kunne stryge med pensel. Den skulle ifølge lidt googling indeholde klorfenoler, som giver den dårlige lugt, ældre imprægneringsmidler forbindes med.
Reglen på billedet tror jeg ikke er trykt, men den er definitivt penslet, og sandsynligvis med dette middel.
"Kobber Cuprinol grøn 10" hed et produkt, som man kunne stryge med pensel. Det skulle ifølge lidt googling have indeholdt klorphenoler, som giver den dårlige lugt, ældre imprægneringsmidler forbindes med.
Reglen på billedet tror jeg ikke er trykt, men den er definitivt penslet, og sandsynligvis med dette middel.
Tak!
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.