Hej!
då har man muret op fundamentet og skal forhåbentlig nu i mellemdagene starte med opbygningen af en tilbygning på ca. 30 m3,
bygningen vil stå som et L i det ene hjørne af huset, krybefundament.
huset er bygget i 1937 med kælder.

jeg murede fundamentet op til husets kældervæg, hvor så husets rem ligger på, dog er remmen på huset ca. 15 cm tyk, og gulvbjælkerne i huset bliver da ca. 15 cm høje, så allerede her bygger det jo op næsten 30 cm, så fer og not trægulv (2.1 cm) plus spånplade (1.0 cm) dette bliver da en totalhøjde på ca. 33.1 cm

problemet er, at jeg havde tænkt mig en rem på tilbygningen med 45x145 trykimprægneret for derefter at have 45x195 i gulvbjælker, med gulvspånplader (2.2 cm) dette giver jo en højde af 26.2 cm

forskellen mellem tilbygningen og det eksisterende gulv i huset bliver da 6.9 cm....

nu til spørgsmålet;
kan man bygge remmen med 2 stk 45x145 så man får højden 90x145, derefter bruge 45x220 til gulvbjælker plus gulvspånplade 2.2 cm = højde af 33.2, hvilket er betydeligt bedre, men dog dyrere

ville dette virke???

//Niklas

Det bliver ingen svaj på gulvet...med 45*220 .det fungerer godt ..tænk at du skal have et gulv inde også...ovenpå 22mm spånpladen..Men det har du nok regnet ud...

Mvh

jo det har jeg regnet ud.. :)

det jeg er usikker på er syllen at have 2 stk 45x145 på hinanden så det giver en højde på 90 mm ??!!

Ifølge de seneste fund bør man ikke have trykbehandlet træ i syllen.

Hvordan har du tænkt konstruktionen? Skal du have en syll bestående af en 45x145 på højkant og derefter gulvbjælkerne stående ovenpå den?

90*145 bliver det oven på hinanden var det nok......Må vel sømplugge den første og skrue sætte fast den andre i den....Så stille rejser den på det.. bliver vel godt. det..
Jeg har brugt trykket ingen gifte nu om dagen i den?:rolleyes:

Mvh

PX-21
90*145 bliver det oven på hinanden var det nok......Får vel sømplugge den første og trække skrue sætte fast den anden i den....Så stille rejse på det.. bliver vel godt. det..
jo det er vel så jeg har tænkt, dette for at få udbygningens gulv i højden med det øvrige i huset.

hvad jeg har forstået så er det ikke så slemt med at anvende trykimprægneret træ i tærsklen i dag, ingen direkte gifte at tale om som de havde før i tiden.
dog har jeg hørt både og om at have trykimprægneret eller ej, men det føles jo mere sikkert på en måde at have en stråle i et område hvor der findes forskellige slags klima (fugtigt, koldt m.m.) som er beskyttet end en som ikke er det.... men jeg kan jo tage fejl ??!!

Jeg måtte udskifte min tryckta syll i badeværelset efter en fugtskade. Sylen var hel og fin, men det var begyndt at lugte som f-n om den :( Så det eneste der var tilbage, var at skifte den ud. (Til en Otryckt denne gang)

// Kim

Mikael_L
Der er mange, der er blevet nødt til at udskifte deres trykte syll, til enorme omkostninger, på grund af lugtproblemer. Det er især huse fra 70'erne, der bliver ramt. Om dagens trykimprægnering lugter mindre (bedre? :)) når den bliver fugtig ved jeg ikke.

På friggeboden brugte jeg trykimprægneret på yderrampen af bjælkelaget, men turde ikke bruge trykimprægneret til gulvbjælkerne, netop på grund af risikoen for lugt. Yderrampen finder jeg ligger sådan, at risikoen for at lugt trænger ind ikke er så stor. Men helt klart var jeg i et dilemma. At trykimprægneringen desuden er fremstillet af meget dårligere træ end reglerne gør, at der også er et holdbarhedsmæssigt aspekt.

Du kan jo føre samme ræsonnement, vil eventuel lugt komme ind i huset, eller ventileres den ud via krybehulen? Glem ikke, at du har (skal have i hvert fald) undertryk i huset, så alle eventuelle utætheder mellem indendørs og krybehul betyder, at du trækker luft ind fra krybehulen.

kommer bruge trykimprægneret i syllen, den kommer jo til at ligge under dampspærren, og over dampspærren er der jo de øvrige bjælker, som ikke er trykimprægnerede...

forhåbentlig bliver det godt :)

Jeg kørte med otryckt.
Lagde et lag asfaltpap 2-3 mm tyk først
Så en stribe af noget, der var ligesom plastik skumgummi ca. 1 cm tykt (før det blev sammenpresset)
Til dette behandlede jeg reglarne med cuprinol.

Anders

hmm !
jo man begynder jo at undre sig over, hvad man egentlig skal bruge, når den ene siger det ene, og den anden noget andet...
men som sagt, må man håbe på, at det bliver godt med trykking i hvert fald.

kommer til at lægge asfaltpap nederst jeg også.
dog ved jeg ikke, hvad det er for en skumgummi ting, som du lagde der? hvorfor bruger man sådan en?

Syllen gulvbjælkerne?

Mvh

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.