Vi har fixet en kurv af rattan, som skal fungere som seng til et lille barn. Denne kurv tænker vi at sætte i en loftbjælke ved hjælp af en krog og reb, så krogen hænger i luften. Folk hænger sandsække og andre tunge ting i loftbjælkerne, men jeg vil ikke gerne have, at krogen falder ned, så jeg overdimensionerer gerne. Kurv, med sengetøj og barn vejer måske 6-10 kg i alt.
Tanken er at have en grovere loftkrog med øje og så fastgøre krogen med bådliner. Jeg ville mest dobbeltchecke her, så jeg, og barnet, kan sove godt om natten. :)

Tror I, at det kommer til at fungere?

Det vil fungere, men det kan være godt med 2ophengepunkter alligevel!

Hvis du er usikker, så prøv selv at rive kroken løs, du kommer ikke til at klare det. De sidder ret godt fast.
Men hvorfor hejse barnet op i loftet, har I bjørne indendørs?

Stil "krogen" på gulvet i stedet.

Det er enklere, og der er ingen risiko for faldskader, når barnet begynder at bevæge sig og måske falder ud!

Tak for jeres svar.
Kurven hænger vi op for at kunne gynge den lidt. Selvfølgelig vil barnet få lov til at flytte til en tremmeseng, når der er nogen som helst risiko for, at det klatrer ud.

Kraftige kroge af typen, man hænger f.eks. en trapez i, holder (hvis bjælken holder) de få måneder, barnet er så lille, at han/hun ikke forsøger at komme ud. Men jeg må give KnockOnWoood ret. Meget snart har I et barn, der er kommet til skade i forsøg på enten at komme ud af eller i. Og i værste fald slået og væltet af sengen, der rammer ved genstuds.
Jeg føler mig absolut som en klagepind nu, men mor og far bør måske tænke på sikkerheden for barnet lidt mere og træde lidt tilbage fra æstetikken. Der er altså ret gode grunde til, hvorfor man ikke hænger børn op i loftet længere.

Jeg forstår jeres bekymring, og hvis der er den mindste risiko for, at barnet kan komme til skade, så dropper vi dette. Det var noget, vi så i en avis, som virkede virkelig praktisk netop i den allerførste start, inden der er nogen som helst risiko for, at barnet klatrer ud og kommer til skade. Men som sagt, sikkerheden kommer absolut først.

Læg noget blødt under ;)

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.