Mikael_L
Hej.
Hvilken litteratur kan man finde om styrke, belastning, nedbøjning og alle andre sådanne beregninger?
Og nu tænker jeg kun på det, der har med huse og bygninger at gøre, ikke broer eller maskiner osv.
Så litteraturen må meget gerne vise netop huskonstruktørens arbejdsmetoder, med de forenklinger i form af tabeller og tommelfingerregler mm som bygningskonstruktøren arbejder med.

Jeg er interesseret i både træ, stål og beton, men træ er lidt mere interessant end de to andre.

Mine forkundskaber (på dette område) er 4-årig teknisk, så engang var man jo en haj til at regne på brud- og strækgrænser og nedbøjninger osv. på metallejer. (dog selvfølgelig kun det grundlæggende)
Har nok i øvrigt formelsamlingen et eller andet sted, så den del kan sikkert hurtigt hentes igen.

Men jeg søger altså kurslitteratur, faglitteratur (af rigtig kompleksitetsgrad) og links til nyttigheder på nettet.
Der findes jo lidt nyttigheder på traguiden.se og Boverkets BBR, men det føles som, at man først skal lære at tænke som en bygningsingeniør.

En kraftig bog om dimensionering må blive en perfekt aftenlekture. :)

Hej.
Jeg er ude efter det samme som dig, har desværre heller ikke fundet noget godt.
Støder du på en god bog, så ville jeg blive glad, hvis du meddelte mig.

Ha' det godt.

Niklas

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.