Hej.
Jeg skal udvide mit fritidshus, som står på pæle. Den eksisterende terrasse rives ned og bruges til udvidelsen. Trossbottenskivor ser ud til at være asfaboard i smalle dyre stykker. Kan man sætte asfaboard 1200*2740 skruer nedefra på bjælkerne i stedet for at beskæftige sig med de små stykker imellem?
Forskellen ser ud til at være, at asfaboarden er 12 mm i stedet for 6 mm. Prisen er dobbelt så meget for de mindre smalle stykker.
Hvad tror I?
MVH Björn
Jeg skal udvide mit fritidshus, som står på pæle. Den eksisterende terrasse rives ned og bruges til udvidelsen. Trossbottenskivor ser ud til at være asfaboard i smalle dyre stykker. Kan man sætte asfaboard 1200*2740 skruer nedefra på bjælkerne i stedet for at beskæftige sig med de små stykker imellem?
Forskellen ser ud til at være, at asfaboarden er 12 mm i stedet for 6 mm. Prisen er dobbelt så meget for de mindre smalle stykker.
Hvad tror I?
MVH Björn
Medlem
· Stockholm
· 820 indlæg
Jeg ville skrue en planke under gulvreglen på langs. Den skal da være så bred, at den hænger ud ca. 2 cm på siderne af gulvreglen. Ignorer at forsøge at skrue en liste på siden af gulvreglen. Bare besværligt. Og giver desuden mere plads til isolering. Derefter lægger du i trossbottenskivor af olieret board eller cementbaseret dito. Undgå asfaboard. Den anses for at fremme skimmelvækst. Trossbottenskivor er ret dyre, men hvis du har den rigtige cc mellem gulvbjælkerne, har du gjort jobbet på en halv time. Bare at lægge i og begynde isoleringen.
Medlem
· Stockholm
· 820 indlæg
Præcis sådan nogle trossbunderplader jeg mener. Der findes også en tredje variant, som er 6mm oliehærdet "masonit". Du kan købe 4mm oliehærdet board i stor plade og save til selv. Det bliver billigere, men de har tendens til at blive lidt hængende efter et stykke tid.
Klik her for at svare