Er i gang med at sænke et loft og fjernede derfor det eksisterende loft. Da blev isoleringen synlig, og jeg gøs, da jeg fik øje på den. Mørk farve! Av av, skimmel? Dog ser det ikke sådan ud, da det er regelmæssigt stribet over hele isoleringen, og når man rører ved disse striber, mærker man, at det er en lidt stivere overflade end der, hvor det ikke er mørkt. Hvad er dette for noget, og hvad er det godt for?

Isolering med regelmæssige mørke striber synlige efter fjernelse af loft, antyder mulig strukturel funktion snarere end skimmel.

ser ud som du har isolering med pappar på.
hvilket er da brugt forkert.
normalt lægges mod luftningen. ikke nederst mod plasten

Det der er noget, som tidligere ejere har gjort for ca. 13 år siden. Hvilken funktion har striberne?

Karl_Pedal Karl_Pedal sagde:
Det där är något som tidigare ägare gjort för ca 13 år sedan. Vad fyller ränderna för funktion?
normalt er det intet andet end brunt papir(det kan være produktnavn og fabrikant.
skulle skære et snit og lugte til det.

Det lugter næsten ikke af noget

Karl_Pedal Karl_Pedal sagde:
Er i gang med at sænke et loft og fjernede derfor det eksisterende lofthæng. Så blev isoleringen synlig, og jeg blev overrasket, da jeg så den. Mørk farve! Ajaj, skimmel? Dog ser det ikke ud til at være tilfældet, da det er regelmæssigt stribet over hele isoleringen, og når man rører ved disse striber, kan man mærke, at overfladen er lidt stivere end der, hvor det ikke er mørkt. Hvad er dette for noget, og hvad er det godt for?

[billede]
Isolering som kaldes byggmatta og som oftest blev brugt til isolering af loftsbjælkelag i tidligere tider! En kombination af isolering og vindpap, som er imprægneret for at modstå mindre mængder fugt.

• Synes
Karl_Pedal
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.