jeg har købt et sommerhus, som ligger 2,8m over havet, med en grundgrænse, der udgøres af en støttevæg direkte mod stranden til. Den konstruktion, der findes i dag, er fra 60'erne, tror det er pladsstøbt i cement, ligesom L-støtte med drænrør. Mao. er det denne mur, der gør, at min grund ikke skrider ud i havet.

Vi skal nu opdatere denne støttevæg, da vi skal hæve grunden og bygge nyt hus. Så til mit spørgsmål; hvem kontakter jeg, det føles som et ret specifikt byggeri og ved, at naboen betalte over 500tkr for sin opdatering (hvilket føles urimeligt højt)?

Alle typer af forslag modtages varmt, både på konstruktion og leads på nogen, jeg kan hyre til jobbet (grunden er i Sydsverige)

Hvor omfattende er denne støttemur? Er der risiko for, at bølger slår mod den?
Det er ikke noget særligt rent udførelsesmæssigt, men hvis den er høj og skal klare ret meget jordtryk, vil man nok lade en konstruktør kigge på det også.

Den er ca. 2m høj, 30cm dyb (dimensionerne på den del af L-et som går ind under tomtmassorna kender jeg ikke)...men ja, bølger slår direkte mod den, og når vandniveauerne er høje, ligger vandet direkte imod. Nok en god idé med en konstruktør

Hvis bølgerne slår direkte mod den, ville jeg gerne bygge noget, der går betydeligt mere end 30 cm ned for at sikre, at de ikke med tiden transporterer så meget væk, at de kommer ind under beskyttelsen og begynder at underminere alt.
30 cm lyder som noget, der i værste fald kan forsvinde under én og samme storm...

Om 500 tkr er meget eller lidt afhænger jo af, om vi taler om en 5 eller 100 m lang strækning, der skal beskyttes.

Hej!

Billeder ville hjælpe for at vurdere omfanget samt hvem man bør kontakte! Det afhænger jo lidt af, hvor i landet I befinder jer også!

Vi er i Lomma i skåne, muren er 20 meter bred, 30cm dyb og ca 2m høj. Hvor langt ned i dybden den går ved jeg ikke...skal se om jeg kan fixe billeder men intet jeg har i øjeblikket

30cm er altså tykkelsen, ikke hvor langt ned i jorden den går...

• Synes
Dowser4711
  • Laddar…
Hvad er det for materiale i jorden, som muren står på nu?
Ved du, hvor langt ned har du til klippe?

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.