Hej! Jeg er ved at renovere et børneværelse i et 1,5 plans klassisk 70'er hus. Jeg har revet gammel gips/isolation ned, da jeg tænkte at efterisolere og få sat lidt vindbeskyttelse op. Men spørgsmålet er, om disse støtteben er bærende, nu når jeg så, hvor meget plads der var bagved, så overvejer jeg at flytte dem ud en 40 cm... (ikke besluttet, det kan nøjes med 30 cm). Men er det muligt, eller er der brug for en konstruktør til dette? Der er en bærende væg 2 meter og 20 cm fra den nuværende støttebenvæg.

• To trækonstruktioner i et rum under renovation med isolering og savsmuld på gulvet.
  • Billede af en revet væg i et 70'er hus med isolering og træbjælker synlige, viser renoveringsstadiet af et børneværelse.
  • Gipsvæg med isolering og træbjælker, nogle skruer stikker ud, del af renoveringsprojekt i et 70'er hus, spørgsmål om bærende støtteben.
  • Bygningstegning af sektion A-A, der viser konstruktion med mål på 140 og 220 cm, samt skrå taglinje og støttebjælker.
BirgitS
Det ser ud som en del af tagspæret, så man kan ikke røre det uden en godkendt byggetilladelse, og for at få det bør man tage en bygningskonstruktør ind, som kan beregne og dimensionere tagspæret om. Planlæg opbevaring mellem tagspærene i stedet.

Det ser ikke ud til, at der findes nogen bærende væg på den indrettede loftetage.

• Synes
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
BirgitS BirgitS sagde:
Det ser ud som en del af tagkonstruktionen, så man kan ikke røre den uden en godkendt byggesag, og for at få det bør man tage fat i en bygningskonstruktør, der kan beregne og dimensionere tagkonstruktionen om. Planlæg opbevaring mellem spær i stedet.

Det ser ikke ud som om der er nogen bærende væg på den indrettede loftsetage.
Jeg mistænkte det, der findes dog en væg i midten på overetagen, kom tilfældigt til at tage billede af tegningen uden indervægge:)

BirgitS
Selvom der er en væg under tagryggen på det indrettede loft, plejer den ikke at være bærende.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.