Nej intet snyd. Det skal man ikke rode med. Det jeg leder efter er de små tricks, som man som amatørsnedker har lært gennem årene. Tricks, der gør, at resultatet stadig bliver godt, men som alligevel forkorter byggetiden.:)
Jeg oplever, at man alt for ofte er for omhyggelig, og projekterne trækker derfor ud.
Det, jeg søger, er derfor genveje, der ikke er snyd. Hvis I alle fylder på med det, I har lært gennem årene, så måske kan vi endda få tråden gjort fast..
Håndværkertricks er også velkomne, så I der er professionelle og vil dele jeres tricks med os amatører er også velkomne til at skrive.
Så SKRIV løs nu...:wow:

Jeg er ingen tømrer, men bare det her med at skide på at geringsskære lister ved indre hjørner vil jo spare lidt tid. I øvrigt alt "fusk" eller om man skal kalde det "tolerance" angående samlinger af forskellige materialer og/eller sprækker mod andet hvor man kan bruge latex og male over er vel praktisk. Selv snyder jeg ikke med vilje, når jeg bygger, men det bliver forkert af andre årsager og jeg har lært at øge min tolerance lidt :)

Mål to gange...gerne to forskellige personer. mit bedste tip

Nillinsim sagde:
Mål to gange...gerne to forskellige personer. mit bedste tip
Og to forskellige målebånd hvoraf et IKKE er en Talmeter.

De der j_kla 10 centimeter...

Ola78
Skal man have loftliste behøver man ikke være så omhyggelig med sprækken oppe ved loftet da man skjuler det alligevel. Det samme gælder med spartling, vær omhyggelig på væggen men hvor man skal have karme og lister behøver man jo ikke få det perfekt, man kan endda springe det over hvis man vil.

Hvis du har et stykke (hvad som helst) med kompliceret tilpasning i begge ender, fx hak/vinkler osv.
Så tager jeg en kort del af samme stykke, skærer til og tilpasser én side og derefter den anden side på det korte stykke.