SBH sagde:
murat inte bli stadigt??
ja. ok om man bara murar en pelare som är bara två stenar.
men om murar större, armerar fyller hålligheter med brug så blir det kanon.
och murar man, kan man have hvilken yta som helst
Hej,

For at løfte denne tråd igen. Her er en til, der skal enten støbe portstolper i beton eller mure op med Leca.
Jeg kan lide din kommentar og er interesseret i at vide mere, hvad du mener med at "mure større"??

Jeg tænkte en støbt grundsokkel om 80*80 ca 90 dyb og mure på det med Leca blokke i målene 60*60. Det bliver så en hulhed og den tænkte jeg fylde med Grovbeton med en solid bjælke i midten (og el-udtræk i PEM slag. Denne bjælke vil blive støbt ned i grundsoklen allerede og helst dybere end det.

Jeg kan lide Leca, fordi det dels er halv pris i forhold til at støbe, og jeg kan få hvilket udseende jeg vil, passer godt, da huset er pudset.

Så længe det holder dog.

Taknemmelig for svar.

S
er søjlen kun bred som to mursten (hvilket jeg troede). så bliver det måske ustabilt.
murer du med leca så fylder du indvendigt med beton.
gør du den massiv med "bare" leca og mørtel bliver sikkert godt.

Så har jeg forstået dig rigtigt, så bliver det superstabilt. Skal "bare" finde et par stålbjælker og begynde at grave.

Omvendt spørgsmål; hvordan ville du have gjort med fundament og portstolpe, hvis du var tvunget?

S
stålbjælker?

om jeg skulle støbt eller muret?

SBH sagde:
stålbalkar?

om jag skulle gjutit eller murat?
Exakt, hvilket fremgangsmåde havde du valgt?

Mit alternativ er en stålbalk i midten for at styrke op. Ved ikke, om det er den bedste løsning.

S
godt fundament, flade noget større end nødvendigt. indstøbt armering. mure med mursten, samt fylde med beton, skulle have plade som regnbeskyttelse

S
eventuelt ville jeg kontakte det lokale erhvervsgymnasium og høre, om de vil udføre arbejdet.

Rigtig gode tips, tak så meget!

S
michfris sagde:
Rigtig gode tips, tak så meget!
du får spørge mere, hvis det er luddigt er dyslektriker

Dette tilfælde er soleklart... men jeg må spørge, hvorfor mursten hellere end leca blokke?
mursten er hårdere?

S
michfris sagde:
Dette tilfælde er helt klart... men jeg må spørge, hvorfor tegl hellere end leca blokke?
tegl er hårdere?
nej. gider ikke pudse bare

SBH sagde:
nej. vil bare ikke sukke
Derfor altså, :thumbup:

Gravehjælp ordnet til weekenden, nu skal fundament støbes..

S
michfris sagde:
Dérfor altså, :thumbup:

Gravehjælp arrangeret til weekenden, nu skal fundament støbes..
tag til. ikke sjovt når frosten tager stolperne

• Synes
michfris
  • Laddar…
S
Rigtig flot!!

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.