Hej.
Har en tagbjælke/mellemloft, underdel i tagspær i 1 1/2-planshus med byggeår 1946, som hænger ned ret markant, ca. 40mm som mest.
Bjælken er 6x2" uhøvlet, altså kun ca. 150mm høj. På bjælken hviler en væg til et toilet på overetagen.
Bjælken hænger frit ca. 6m mellem ydervæg og indervæg.
Hvordan ville I gå til værks for at rette dette op?
Alt 1 Købe limtræbjælke 180mm og save ned til 150mm og montere ved siden af?
Alt 2 Skrue-lime en (eller to) 18mm krydsfinerstykke i en 45x170, nedskåret til 150mm og montere ved siden af?
Alt 3 Noget andet, HEA-bjælke eller lignende?
MVH Pielstick