Jeg skal bygge udestue, men kan ikke finde dimensionerne på stolperne op til bærelinjen til taget... taget skal være isoleret og med plade på. Jeg tænkte at bruge 45x120 som taglægter med støtte i midten. Bærelinjen bliver nok limtræ, da der er ca. 330 cm mellem stolperne med åbne skydedøre. Fungerer 95 x 95 som stolper, eller skal jeg skrue 3 stk. 45x120 sammen? Eller limtræ på stolper også? Meget taknemmelig for tips!

limtræspærrer, 90'90 fordi det ser pænere ud end sammenslåede 45'ere synes jeg, og det revner ikke, ingen anelse om styrken men det holder vel til en hel del.

kigget lidt på byggbeskrivningar.se og de virker meget ivrige efter at sælge dyrt limtræ... desværre vil jeg ikke købe det andet end hvor det er nødvendigt. behøves det virkelig limtræ 90x315 for en spændvidde på 2700mm?!

Hvad har du regnet på? Hvad har spændvidde 2700?

spændvidde var 3200mm mellem 2 stolper... og der skulle det være limtræsbjælke 90x315. skal have skydedøre i det hul. men jeg undrer mig over om alle bygger med så grove dimensioner...

Det er nok pga snöficka som du får så grov dimension.

Til vores terrasse med tag brugte jeg almindelige stolper 95x95, bærende bjælke er 2"8 med 2"6 som åse.

ok, almindelige 95x95 ser det ikke spinkelt ud? mit udestue med skydedøre bliver jo 7x4 meter, og jeg vil først at det skal holde og dernæst at det ser godt ud. bærende bjælke tag 2 tommer 8 - hvad har du for spændvidde mellem stolperne da? har du skydepartier også?
Tak for svarene!

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.