Hej

Tak for alle tips her i tråden! Har et spørgsmål som jeg ikke kan finde noget godt svar på, og undrer om nogen venlig person kan hjælpe.

Skal bygge en pergola ca. 3*4 m, som står på terrasse på 5. etage med 45*145 reglar stående (skal være meget stabil). Stilles på trægulv og fastgøres ned i betonplade under trægulvet.

Jeg vil gerne bruge 4 stk. trykbehandlede limtræstolper 115*115 som søjler for stabilitet og lidt for design, og har ledt efter en passende stolpefod med støtte i alle retninger. Stolperne vil også få lidt støtte i siden af et rækværk.

Finder nærmest denne 97*97 hos Bauhaus, men så skal jeg fræse en del ud på stolperne forneden. Nogen der ved, om det findes tilsvarende til 115*115, eller om I har nogle andre gode ideer?

• Metal stolpeholder til træ, firkantet base med huller til fastgørelse og vertikal rørformet del med runde huller, designet til stabil montering.
Senest redigeret:
Jeg synes det lyder meget stort med den dimension. Antager at du skal have disse som søjler?
Gå ned i størrelse, så det passer til stolpeskoen. Du får ingen vægt på pergolaen, så dimensionen er rigelig.
Og hvis du mener trykket træ, så er det nok ikke limtræ i 90x90. Trykket 90x90 har en tendens til at vride sig.

Du kan vel også sætte fire stykker vinkelbeslag rundt stolpe af ønsket dimension.

Hvordan er trægulvet opbygget?

Jeg brugte en 115x115 stolpe til vores pergola, men jeg sænkede den under trægulvet og fæstnede med vinkelsbeslag i gulvreglen.

Dårligt billede, men du forstår :D

Udendørs terrasse med trætralle, sort pergola og havemøbler. En grå parasol står ved siden af et hegn, og rødmalet murstenshus i baggrunden.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.