Hej!
Jeg vil fastgøre et rør/mast på terrassen og vil gerne have, at beslaget er ledet i mindst én led, men helst to, som en kardanled.
Har nogen set noget lignende? Kan det findes som bådtilbehør?
Jeg vil fastgøre et rør/mast på terrassen og vil gerne have, at beslaget er ledet i mindst én led, men helst to, som en kardanled.
Har nogen set noget lignende? Kan det findes som bådtilbehør?
Ledte rundt lidt, fandt desværre intet...
Men du måske kan have hjælp af at sådan en kobling nogle gange kaldes polhemsknut når den ikke sidder på en bil.
Et mekanisk værksted bør kunne hjælpe dig, men det vil nok koste lidt.
/Fredrik
Men du måske kan have hjælp af at sådan en kobling nogle gange kaldes polhemsknut når den ikke sidder på en bil.
Et mekanisk værksted bør kunne hjælpe dig, men det vil nok koste lidt.
/Fredrik
Behøver ikke være dyrt at få noget lignende fremstillet, hvis man nu ikke kan nøjes med netop en kardanknut fra skrotet med lidt svejsearbejde fra en bekendt med svejser.
En idé til en anden løsning er 2 hængsler sat sammen med 90 graders forskel.
En idé til en anden løsning er 2 hængsler sat sammen med 90 graders forskel.
Brug en kugle på størrelse med en tennisbold. Bor to huller i to jernplader, som kuglen så løber i. Sveis et beslag på kuglen til masten. Fixér ved at stramme boltene mellem pladerne. Når du vil indstille en ny vinkel, løsner du bare boltene.
/CC
/CC
Mastfod til surfbræt? Findes nok både som dobbeltled og gummivariant, hvis jeg husker rigtigtAlfons_Helikopter sagde:
http://butik.surfersparadise.nu/index.php?cPath=21_53
Klik her for at svare