Bedste svar

EddieHansson
B billyby sagde:
[billede] [billede] [billede] Hej! Jeg støber en køkkenbordplade og havde tænkt mig at støbe i morgen. Men opdager nu, at hele formen buer lidt i midten. Har nogen tips til, hvordan man kan gøre for at rette den ud? Formfinéren var ret krum, da jeg købte den, men han, der solgte den, sagde, at den ville rette sig ud, når jeg regner den. Problemet er, at da bænken er præcis 250. Har jeg været nødt til at reagere uden for finéren.
Hvilken vej buer pladen? Hvis det er nedad, rækker det med reglar under pladen, som skrues i yderkanten, men hvis det er opad, skal du jo trække den ned nedenfra med skruer. Hvis du skruelim, kan du fjerne skruerne, efter at limet tørrer, og så fylde i skruehullerne i fineren.

• Synes
billyby
  • Laddar…
EddieHansson EddieHansson sagde:
Hvilken vej bukker pladen? Hvis det er nedad, er det nok med regler under pladen, der skrues i yderkanten, men er det opad, skal du jo trække den ned nedefra med skruer. Hvis du skrue-limmer, kan du fjerne skruerne efter limet tørrer og så fylde skruehullerne i krydsfineren
Tak for svar! Ja, den bukker desværre opad. Rigtig god idé med at skrue-lime + fylde i. Det prøver jeg. Jeg testede nemlig at skrue med 55 skruer, men den trak ikke nok (reglen rejste sig bare), fordi jeg ikke kunne skrue gennem træet.

• Synes
EddieHansson
  • Laddar…
Hvis du alligevel skal slibe, behøver du ikke at fylde i, da der vil blive "mere" materiale ved skruen.

• Synes
billyby
  • Laddar…
A atomlab sagde:
Om du ändå skal slibe så behøver du ikke at fylde i da det kommer til at være "mere" materiale ved skruen.
Flot!!

Bedste skrue indtil videre for godt træk En hånd holder en skruetrækker med gylden skrue, ideel til stærkt greb i bygge- og renoveringsprojekter.

• Synes
EddieHansson
  • Laddar…
Det blev helt klart bedre med afstivningen nedefra. Men den er stadig ikke helt hundrede. Formen var mest buet ved yderkanterne. Der brugte jeg cc20, og det blev lidt bedre. Men jeg må nok leve med den lille skævhed, der er tilbage.

Senest redigeret:
Gød du med skruen sådan? Jeg tænkte, at du skulle skrue direkte igennem formen fra oversiden.

Nu vil der blive et hul i pladen. Det vil dog kunne laves og ikke ses, eftersom du skal slibe den. Men vent et par dage, før du fjerner formen. Ellers vil du få unødvendigt store huller efter skruen.

A atomlab sagde:
Støbte du med skruen sådan? Jeg tænkte, at du skulle skrue lige igennem formen fra oversiden.

Nu vil der komme et hul i pladen. Det vil dog kunne repareres og ikke ses, da du skal slibe den. Men vent et par dage, inden du river formen. Ellers vil du få unødvendigt store huller efter skruen.
tak for svar! Ja nu forstår jeg. ovenfra havde været en bedre løsning. Nej jeg har fjernet skruen og lagt silikon i hullerne. i dag er det tid til støbning

• Synes
atomlab og 1 anden
  • Laddar…
EddieHansson
Held og lykke!

• Synes
billyby
  • Laddar…
Kanon. Man har jo det betydeligt mere forspændt, hvis man skal efterpolere pladen. Vær bare ikke for ivrig med at rive formen, selvom den føles hærdet. Og plads ind og vand ordentligt.

• Synes
billyby
  • Laddar…
Hvor meget kraft er der egentlig brug for? Hvis du lægger en plade 40x40x4cm, synker de så? I så fald lå de rette sig ud af betonen.

Nu har jeg støbt begge mine plader, og den ene plade lykkedes jeg ikke så godt med at få fjernet luftboblerne fra. Jeg overvejer at støbe om den, da den desuden er revnet. Sidste gang jeg støbte, brugte jeg en betonvibrator og fik stort set fjernet alle luftbobler. Tanken er, at jeg skal slibe ned pladen for at få frem lidt terazzo. Hvad ville I have gjort i min situation? Støbt om og eller forsøge at fylde i luftbobler og revne i efterhånden?

• Synes
Per Eskilsson
  • Laddar…
Spørgsmålet, som man ikke rigtig kan svare på, når man kun kigger på billederne, er, om slibning ned til ballasten automatisk løser problemet med boblerne. Hvis størstedelen forsvinder, er det mere revnen, som jeg tror styrer, så jeg vil nok foreslå, at du i hvert fald testsliber, specielt ved revnen, inden du giver op og støber igen.

• Synes
billyby
  • Laddar…
Jeg ville fylde alle hulrum med sigtet og farvet finbeton, vente en uge og derefter slibe. Hvis der er flere hulrum under, skifter jeg farve på betonen og gentager, men med betydeligt mindre slibning bagefter.
Men hvis man ikke vil det, så sigt finbeton, bland med vand og fyld alle hulrum, lad tørre og slib.

• Synes
billyby
  • Laddar…
Z z_bumbi sagde:
Jeg ville fylde alle hulrum med sigtet og farvet finbeton, vente en uge og derefter slibe. Hvis der er flere hulrum nedenunder, skifter jeg farve på betongen og gentager, men med betydeligt mindre slibning bagefter.
Men vil man ikke det, så sigt finbeton, bland med vand og fyld alle hulrum, lad det tørre og slip.
Spændende! Med hvad og hvordan ville du farve betonen? Jeg har gult og terrakotta farvepigment derhjemme. Bruger du tørslibning med betonsliber, eller kører du vådslibning?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.