Jeg skal støbe nogle fundamenter (70 liter i alt) i ugen, og nu er det koldt. Jeg har derfor brug for frostbeskyttelse eller flytte 6kvm af grunden i garagen... Færdige fundamenter er udelukket.
Hvilket frostbeskyttelsesmiddel anbefales?
Når man har blandet i henhold til specifikationen, er det bare at støbe som normalt og se glad ud?
Visse frostbeskyttelsesmidler synes at være aggressive på galvaniseret og armering. Findes der frostbeskyttelsesmidler, der IKKE er aggressive? Kan jeg eventuelt undlade dette, stolpeskoene klarer sig tilstrækkeligt godt?
Satans vinter!
Hvordan gør I, der bor i Norrland, I burde have styr på dette.....!
Hvilket frostbeskyttelsesmiddel anbefales?
Når man har blandet i henhold til specifikationen, er det bare at støbe som normalt og se glad ud?
Visse frostbeskyttelsesmidler synes at være aggressive på galvaniseret og armering. Findes der frostbeskyttelsesmidler, der IKKE er aggressive? Kan jeg eventuelt undlade dette, stolpeskoene klarer sig tilstrækkeligt godt?
Satans vinter!
Hvordan gør I, der bor i Norrland, I burde have styr på dette.....!
Medlem
· Västerbotten
· 839 indlæg
Vi støbte fundamenter i minusgrader. Hvad vi gjorde var at bygge et lille hus af frigolit og sætte en kabinevarmer ind, som kunne køre varmt. Men det er måske lidt besværligt, hvis der er meget, der skal støbes. 
Det er også muligt at blande med varmt vand for at fremskynde brændingen.
Hvis det ikke går at blande i noget og derefter køre som normalt, tyder det på, at jeg bliver nødt til at gøre det ekstra arbejde, det indebærer med færdige plinte. Har blandt andet et gammelt fundament præcis der, hvor en plint skal stå, og dette fundament skal brydes væk... At bygge varmetelt eller flamingoformer frister dog ikke...
mere cement i betonen gør, at den hærder hurtigere og med højere temperatur. Beton er følsom fra +5°C. På betonfabrikken blander de vand i, der er 28°C om vinteren, hvilket kaldes varm beton.
Hvis du ikke vil gøre noget ekstra arbejde med isolering eller mere, kan du glemme at støbe i minusgrader.
Selvfølgelig findes der tilsætningsstoffer, der får betonen til at hærde bedre osv., men foranstaltningerne før og efter støbning kan du ikke komme udenom.
Hvis du ikke vil gøre noget ekstra arbejde med isolering eller mere, kan du glemme at støbe i minusgrader.
Selvfølgelig findes der tilsætningsstoffer, der får betonen til at hærde bedre osv., men foranstaltningerne før og efter støbning kan du ikke komme udenom.
Senest redigeret:
Jeg begynder at forstå, at det er sådan det virker. Jeg tror, at opskriften bliver et sæt 60 kilos plinte fra byggmax + en tur til grusgraven for at makse traileren med lidt sand. Det er alligevel kun en 2,5 kvm hvilkeplatform til entréen det handler om.
Gammel tråd men jeg har samme overvejelser om, hvor travlt det er at blive færdig med støbningen.
Løsningen er kommet fra maxit.
Tjek:
http://www.mynewsdesk.com/se/pressr...n-redan-i-hoest-med-maxit-vinterbetong-317425
Løsningen er kommet fra maxit.
Tjek:
http://www.mynewsdesk.com/se/pressr...n-redan-i-hoest-med-maxit-vinterbetong-317425
Fortsætter på denne gamle tråd og håber, at den bumpes op.
Skal støbe en lille kant, så det ikke bliver en 90-graders vinkel ind i garagen (enkeltgarage), som er ca. 7 cm højere end asfalten udenfor.
Skal man have frostbeskyttelse ved nul grader eller nogle minus, da det er så lidt, der skal støbes?
Skal støbe en lille kant, så det ikke bliver en 90-graders vinkel ind i garagen (enkeltgarage), som er ca. 7 cm højere end asfalten udenfor.
Skal man have frostbeskyttelse ved nul grader eller nogle minus, da det er så lidt, der skal støbes?
Medlem
· Stockholm
· 4 636 indlæg
https://www.byggahus.se/forum/threads/gjuta-fast-kantsten-hur-stor-aer-frysrisken-nu.327730/
Du kanske finder noget nyttigt her.
/W
Du kanske finder noget nyttigt her.
/W
Klik her for at svare