Hej!
Ny her og besvimer næsten når jeg begynder at læse alle trådene,,,, Det vil tage mig 14 dage bare at se overfladisk på det jo haha
Spørgsmål 1
Hvorfor støber man ikke vægge i nybyggeri? Typ ligesom jeg skal bygge en garage, halvdelen vil ligge under jorden resten over.. Det vil slutte til en gammel garage, hvor der er støbte vægge fra 40'erne. Disse vægge er helt tørre og har aldrig tiltrukket fugt.
Spørgsmål 2
Hvis man nu skulle få den idé at gøre det på denne måde, hvor meget kan man støbe ad gangen uden at alt kollapser og falder til helvede. Det bliver jo en del vægt, hvis det skal være typ 2 meter væg.
Spørgsmål 3
Forstod I hvad jeg vil vide??
Ny her og besvimer næsten når jeg begynder at læse alle trådene,,,, Det vil tage mig 14 dage bare at se overfladisk på det jo haha
Spørgsmål 1
Hvorfor støber man ikke vægge i nybyggeri? Typ ligesom jeg skal bygge en garage, halvdelen vil ligge under jorden resten over.. Det vil slutte til en gammel garage, hvor der er støbte vægge fra 40'erne. Disse vægge er helt tørre og har aldrig tiltrukket fugt.
Spørgsmål 2
Hvis man nu skulle få den idé at gøre det på denne måde, hvor meget kan man støbe ad gangen uden at alt kollapser og falder til helvede. Det bliver jo en del vægt, hvis det skal være typ 2 meter væg.
Spørgsmål 3
Forstod I hvad jeg vil vide??
1. skulle nok gætte på prisen, kan blive ret dyrt at støbe, hvis man ikke kan køre eller tippe med betonbilen i formen,
2. afhænger af hvor godt du har spikret formen sammen, samt hvor stabilt den står
3. tror det
2. afhænger af hvor godt du har spikret formen sammen, samt hvor stabilt den står
3. tror det
Bliver et pokkers formtryk, når man støber i højden. Det højeste jeg har pladsstøbt er en 1,2m høj mur, og det var lige på vippen at formen(hjemmesnedkeret) holdt. Jeg gjorde det i to omgange, og problemet var da, at formen gav sig lidt ved 2. støbning, så overdelen blev lidt tykkere, og der løb lidt beton ned langs nederdelen. Blev dog rimeligt til sidst.
Sådan her ser de professionelles forme ud:
http://www.betongbanken.com/index.aspx?s=2983
Går nok noget lignende til, hvis man vil have et pænt resultat.
Sådan her ser de professionelles forme ud:
http://www.betongbanken.com/index.aspx?s=2983
Går nok noget lignende til, hvis man vil have et pænt resultat.
man bruger svemastag for at holde sammen formen, så kan du støbe i hvert fald 6 m i højde. Og grunden til, at man sjældent sømmer løsform og støber, er omkostninger samt tørretider. Prefab gør, at du slipper for en hel del tørretid. Hvilket fører til, at overfladerne kan færdiggøres tidligere.... dvs tjene penge tidligere...
Maks. formtryk opstår ved fuld flydende beton, samt også hvilken stigningshøjde man har. Dvs hvor meget man hælder i.
Maks. formtryk opstår ved fuld flydende beton, samt også hvilken stigningshøjde man har. Dvs hvor meget man hælder i.
Sjovt med svar tak!!
Hvordan ser det ud energimæssigt så??
der er jo ikke meget luft i en støbt væg direkte..
Hvordan ser det ud energimæssigt så??
der er jo ikke meget luft i en støbt væg direkte..
Man kan egentlig se bort fra nogen isoleringsmedvirken fra btg.skotten111 sagde:
Derimod er det et fremragende mtrl når man tænker på varmetræghed, dvs
varmelagring som udjævner temperatursvingninger.
http://www.swelet.se/gallery1_48.html
Så det for et par dage siden. Har kun set de der legokuber med samme princip tidligere.
Så det for et par dage siden. Har kun set de der legokuber med samme princip tidligere.
Klik her for at svare