hej til jer alle
det er sådan, at jeg undrer mig om det er muligt at støbe et tag?
da forudsætter vi, at huset kan klare vægten og i stedet fokuserer på tagaspektet :)

så hvordan ville det foregå?
jeg tænkte, at man laver en form på taget og hælder betonen på, efter betonen er hærdet, bruger man en slags middel, der gør taget kan tåle fugt. ville det fungere?

hvorfor?
fordi jeg vil have et stilrent tag uden nogen folder, men en slags plant gulv som tag, og jeg vil også have et grønt tag. så man hælder lidt grønne farvestoffer i blandingen, og så tror jeg, at resultatet ville være "anderledes :cool:".

vil det fungere, hvis ikke har I nogle gode forslag til andre måder at få et stilrent grønt tag?

Selvfølgelig går det.
Det svarer jo til den øverste etage i en parkeringshus eller lignende.
Mange større offentlige bygninger som f.eks. sjukhus har jo flade tage.
Dog er det en del arbejde at sørge for, at man ikke får fugtproblemer.

Hvis det er et fladt tag, så er det jo ingen mærkeligheder. Men man plejer at behandle tagene, så de bliver vandafvisende, så at få et grønt tag er måske ikke lige så enkelt.
Hvis det er et sadeltag eller lignende, du er ude efter, så bliver det jo mere tricky.

Hvis du vil have et grønt tag, så findes der jo både grøn pap, plade eller betonsten. Eller du kan få et rigtigt grønt tag med planter på. Tåler dit tag betonvægt, så klarer det nok et grønt tag med planter. http://www.vegtech.se/sv/startsida.aspx

jeg har lavet min tegning om på min husbåd, og jeg vil have et helt flat tag. På grund af, at det er en husbåd, er vægten meget vigtig. Og jeg undrer, hvor mange millimeter man har brug for, for at det kan modstå regn i maksimalt 3 år. Jeg vil lægge en terrasse ovenpå, hvis det gør nogen forskel :).

Hvis I har en anden god løsning, skriv gerne!

For at opsummere.
Jeg har brug for et tag, der kan holde mindre end 3 år; det behøver ikke at være pænt, fordi jeg vil lægge en stor terrasse over, og det må ikke veje for meget. Jeg tror selv, at der burde findes et andet materiale end beton, men beton er meget nemt at arbejde med.

Jeg tror ikke på beton på en båd. Føles ligesom lidt forkert at have ballast så højt oppe.
Plade kan nok være bedre i dette tilfælde.

mats_o sagde:
Jeg tror ikke på beton på en båd. Føles ligesom lidt forkert at have ballastet så højt oppe. Plade kan nok være bedre i dette tilfælde
hehe tak for tippet fan glemte det :blushing:

jeg undrer mig om det ville fungere og bare lægge tagpap så terrassen over? bølgerne vil sandsynligvis få fjernet vand, hvis det skulle regne,

Du kan jo have hældning på taget/pappen, og så bygge en lige terrasse ovenpå.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.