Hej,
Jeg skal støbe fundamenter og vil have dem i samme højde. Min idé er at støbe i to trin, da terrænet hælder. Forskellen mellem højeste og laveste punkt er ca. 700 mm.
Dag 1. Støbe fast alle støberør og armeringsjern i en mindre mængde beton.
Dag 2. Afkorte alle støberør, så de er lige høje, og fylde støberørene op.
Hvad tænker I, som har mere erfaring end jeg?
Taknemmelig for alle svar.
Venlig hilsen
Johan
Jeg skal støbe fundamenter og vil have dem i samme højde. Min idé er at støbe i to trin, da terrænet hælder. Forskellen mellem højeste og laveste punkt er ca. 700 mm.
Dag 1. Støbe fast alle støberør og armeringsjern i en mindre mængde beton.
Dag 2. Afkorte alle støberør, så de er lige høje, og fylde støberørene op.
Hvad tænker I, som har mere erfaring end jeg?
- Er det i orden at støbe i to trin, eller bliver fundamenterne ikke lige så stærke?
- Behøver jeg at prime mellem støbningerne?
- Er der noget andet, jeg skal tænke på?
Taknemmelig for alle svar.
Venlig hilsen
Johan
Skal have et attefallshus på stolperne, og hvad jeg forstår af stolperingene, så skal man ikke have nogen stolpesko, men stille gulvbjælkelaget direkte på stolperne. Men jeg må tjekke med leverandøren, før jeg bestemmer mig for, hvordan jeg skal gøre.
Medlem
· Västra Götaland
· 257 indlæg
Jeg gjorde det samme nu i foråret, da jeg satte stolper til et attefallshus (fra keostugan (som var skidt i øvrigt)), men da lod jeg rørene stikke et par centimeter over færdig højde, så målte jeg højden på betonen, samtidig med at jeg støbte.
De små variationer, der blev, kompenserede jeg med et eller to lag ekstra underlagspap under bæringslinjen.
De små variationer, der blev, kompenserede jeg med et eller to lag ekstra underlagspap under bæringslinjen.
Klik her for at svare