Skal støbe 2 stolpefundamenter til en kommende pergola på 6x4,5m, hvor den ene side af pergolaen vil blive fastgjort til facaden.

Skal nu støbe de ydre stolpefundamenter og har EPS-beton til overs. Er det ok at støbe med, eller er der nogen ulemper?
Støberørene fik jeg ned omkring 50-60 cm, og de er 120 mm i diameter.
Skal man armerer dette, eller kan det gøres uden armering?
 
Eps beton har ingen styrke, så nej, du kan ikke støbe med det
 
Matti_75 Matti_75 sagde:
Eps betong har ingen hållfasthet, så nej du kan ikke støbe med det
Så var det som jeg anede, så køber jeg almindelig beton

Har du nogen idé om armering er nødvendig eller går det godt uden?
 
Kør armering.
 
  • Synes
Ett fisk
  • Laddar…
E Ett fisk sagde:
Skal støbe 2 stolper til en kommende pergola på 6x4,5m hvor den ene side af pergolaen vil blive fastgjort til facaden.

Skal nu støbe de ydre stolper og har EPS-beton til overs. Er det ok at støbe med eller er der nogle ulemper?
Støberørene fik jeg ned ca. 50-60cm, og de er 120mm i diameter.
Skal man armere dette, eller kan man gøre det uden armering?
Hvis du ikke allerede har nået at lave arbejdet, kan jeg anbefale denne jordspyd. Har set den i aktion, utrolig holdbarhed, frostbestandig og lavet på få minutter.

 
Stefan N Stefan N sagde:
Kør armering.
Nu er jeg langt fra en ekspert på både smedje og armering. Men smed det her sammen lidt hurtigt i går. Er det nok som armering i soklen?
Nogle tips til, hvornår man skal støbe? Har set nogle, der fx bruger en bajonetsav på støberørene eller armeringen for at vibbe luftbobler væk, så det tænkte jeg at prøve.
Behøves det pakkes ind i plast efter støbning?
Noget andet at tænke på?
 
  • Armeringsstang, svejset sammen til en rektangulær ramme, ligger på en betonoverflade. Beregnet til forstærkning i betonfundament.
Det bliver godt.
 
  • Synes
Ett fisk
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.