Hejsa!

Hvad jeg har læst, plejer man at støbe pæle i paprør, men nu er det sådan, at jeg har adgang til plastrør i passende størrelse og undrer mig over, om disse kan bruges til at støbe beton i?

Er der nogen ulemper ved støbning i plastrør?
Nogen med erfaring?

Unødvendig udgift (selvom den er lille) at købe paprør, hvis det fungerer lige så godt med plast :)

H
R getost sagde:
Hejsan!

Hvad jeg har læst, så plejer man at støbe stolper i papslanger, men nu er det sådan, at jeg har adgang til plastrør i passende størrelse, og jeg spekulerer på, om disse kan bruges til at støbe beton i?

Er der nogen ulemper ved støbning i plastrør?
Nogen med erfaring?

Unødvendig udgift (selv om den er lille) at købe papslanger, hvis det fungerer lige så godt med plast :)
kør på, fungerer fint

Røret skal jo bare holde betonen på plads, mens man støber. Det går fint med paprør, plastrør. En grube uden rør fungerer også.

Ok godt, så gør jeg det, tak for svar!

S
Et kort spørgsmål bare, størrelse på rørene

S skutten11 sagde:
Et kort spørgsmål, bare hvilken størrelse på rørene
cirka 200mm, hvorfor? Påvirker diameteren noget?

H
R getost sagde:
cirka 200mm, hurså? Påverkar diametern något?
Ja, hvilken størrelse du får på dine plinter.

S
R getost sagde:
cirka 200mm, hurså? Påverkar diametern något?
Årsagen til, at jeg spørger, er, at jeg har gjort på samme måde ved støbning. Jeg havde et par meter 200 liggende, skar dem og smurte dem indvendigt med almindelig madolie og støbte. Når det havde brændt, så de var lidt faste, så drejede jeg dem et par centimeter med et ryk, så kunne jeg dreje dem opad langsomt, der stod plinten tilbage og jeg støbte den næste med samme rør, som blev rengjort plus mere madolie. Man kan slå nogle jern i jorden, som stikker op som støtte, så de ikke vælter til siden. Det med 200 er godt, da der er plads til at lægge bæringerne på og lidt pap på toppen først.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.