Jeg har nogle ventilationskanaler, der går op fra kælderen gennem huset til loftet og skorstenen. Skal fjerne dem nu i forbindelse med renovering og ordne ventilationen på anden måde. Gulvet består helt af beton (20 cm) ned til kælderen, og planen er at lukke hullerne. Jeg tænkte at bruge en primer og derefter grovbeton med en spånplade presset mod loftet i kælderen under hærdningen, evt. noget formolie. Måske tætne pladen i kanterne. Er der noget mere, jeg skal tænke på? Har ikke lavet så meget støbning tidligere, så jeg føler mig lidt usikker.

Desuden kan det tilføjes, at jeg ikke havde tænkt mig at lægge noget gulv der, derimod skal der stå et spisekammerskab på stedet for hullerne.

Dub i et par jern i siden så er det roligt.

Hvordan blev resultatet for TS?

Jeg er i gang med et lignende projekt. Fjernede to ventilationsrør samt en "beskyttelse?" for røgrøret fra kedlen (hverken kedel eller røgrøret er tilbage).

Hvad skal man bruge for at få meget god styrke i støbningen (udover at "duppe", som kan blive vanskeligt i min situation, da jeg allerede har fundet 5 kabelrør, som er støbt ind mellem hullerne til ventilationsrørene) og samtidig få hurtig hærdning? Det er måske svært at få begge dele.

Tykkelsen på betonbjælkelaget er ca. 150mm.

• Åbne huller i et betongulv, omgivet af værktøj, en stige og en papirspose. Forberedelse til reparation eller installation.
Thyselius Thyselius sagde:
Hvordan blev resultatet for TS?

Jeg er i gang med et lignende projekt. Fjernede to ventilationsrør samt et "beskyttelse?" for røgrøret fra kedlen (hverken kedel eller røgrøret er tilbage.)

Hvad skal man bruge for at få meget god holdbarhed i støbningen (udover at "dubbe", som kan blive vanskeligt i min situation, for jeg har allerede fundet 5 kabelrør, der er indstøbt mellem hullerne til ventilationsrørene) og samtidigt hurtig hærdning? Måske svært at få begge dele.

Tykkelsen på betonbjælkelaget er ca. 150mm.
Jeg har næsten for mig, at jeg brugte EPS/Cellbeton. Blev perfekt og var nemt at arbejde med. Dog solgt huset for noget tid siden, så kan ikke vise nogle billeder - alle renoveringer endte med separation til sidst :-(

S steffe79 sagde:
Har næsten for mig at jeg brugte EPS/Cellbeton. Blev perfekt og var let at arbejde med. Dog er huset blevet solgt for noget tid siden, så kan ikke vise nogle billeder - alle renoveringer endte med en separation til sidst :(
Jeg kørte med Finbeton og støbte i to omgange, samt dublede med armeringsjern. Skal fundere over en løsning hvad angår ventilation, da det er ganske dårligt med det. Det blev værre da fyret røg ud.

Trist at høre dog, håber det er bedre nu

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.