Hej! skal støbe om et gulv i kælderen, som jeg har brudt op og isoleret for at installere gulvvarme.

Jeg har fået en pris på 8000 kr for 1,5 kubik med udkørsel (10 km) og pumpning, men syntes det lød som meget :)
Men det er måske, hvad man må betale, eller hvad siger I?

Ja, det lyder alt for dyrt. Godt halvdelen havde været mere passende dvs. 5000 kr eller så med tanke på den lille mængde.

Ja, jeg synes det, men det er pumpningen, der koster, og det er lige så meget rengøring bagefter som med 10 kubik sagde de, og det er jo sandt. Betonen koster 1700 kr per kubik.

Jo, det stemmer jo. 1700kr per kubikmeter er ret stift, også inkl. moms. Men de priser vi plejer at betale er måske ikke sammenlignelige (NCC, ca. 800kr/m3) pumpningen bør være et tillæg på ca. 2500 kr samt nogle hundreder per kubik. Uanset er det nogle tusind kroner for meget efter min mening, er der ikke andre du kan høre med?

Jeg fik en pris på 13' for to kubik, med lille pumpe, losning og alt. Min lærdom blev, at selve betonen bliver en ret lille del for mindre job.

Jeg valgte at blande selv...

Betonen er nu på vej :) Hvor længe efter støbning kan jeg begynde at sætte klinker, og hvornår kan man starte gulvvarmen?

Derimod tvister de lærde, se tråden http://www.byggahus.se/forum/golv/28539-hur-lange-ska-man-vanta-innan-lagga-golv.html
Det afhænger af mange ting; hvilken type beton du har valgt, om du har diffusions tæt plast under, hvor tykt du støber osv.
Personligt ville jeg nok vente ca. 3 måneder uden at kende forudsætningerne bedre. Iom at du skal have klinker så behøver betonen ikke at være helt tør, men derimod bør al krympning allerede have fundet sted.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.